English

آیت الله سیداحمد علم الهدی:

حکیمی، عالم بزرگواری که علم را با عمل جمع کرده بود

امام جمعه مشهد عنوان کرد: در این شخصیت بزرگ، یک جامعیت بالای علمی وجود داشت و او عمده این ظرفیت بالا، استعداد، اندیشه و تفکرش را در راه ترویج کتاب و سنّت خرج می‌کرد.

حکیمی، عالم بزرگواری که علم را با عمل جمع کرده بود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد امروز در حاشیه آیین خاکسپاری مرحوم علامه حکیمی در حرم مطهر رضوی بیان کرد: مرحوم علامه محمدرضا حکیمی، عالم بزرگواری بود که علم را با عمل جمع کرده بود و این را در عرصه زندگی خود نیز نشان داد و آن بزرگوار در زمان رژیم ستمشاهی در عرصه جهاد و مبارزه در راه انقلاب اسلامی، یک مبارز خستگی ناپذیر بود.

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: در این شخصیت بزرگ، یک جامعیت بالای علمی وجود داشت و او عمده این ظرفیت بالا، استعداد، اندیشه و تفکرش را در راه ترویج کتاب و سنّت خرج می‌کرد.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی، وی با غور در منابع اسلامی آن چیزی از احادیث و روایات را که برای مدیریت و برنامه ریزی اقتصادی و سیاسی نظام اسلامی موثر بود، جمع آوری کرده و در دسترس مسوولان و مدیران نظام اسلامی قرار داد.

وی همچنین ادامه داد: مجموعه کتاب جامع "الحیات" مرحوم حکیمی مشتمل بر ۱۲ جلد، شامل احادیثی بود که به سادگی در دسترس نبود و آن بزرگوار برای جمع آوری این مجموعه زحمات زیادی را متقبل شد تا به راحتی در اختیار همگان قرار گیرد.

آیت الله علم الهدی بیان اینکه علامه حکیمی با شخصیت باعظمتش و نیز علم و اندیشه اسلامی‌اش دیگران را تربیت می کرد، خاطر نشان کرد: در زمانی نیز که موضوع و اندیشه محرومیت زدایی و عدالت خواهی شکل گرفت، علم وی همواره با عمل همراه بود و از آن جدا نشد.

شایان ذکر است که، پیکر مرحوم علامه محمدرضا حکیمی، صبح امروز - سه شنبه - پس از تشییع و اقامه نماز میت، در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی ، در جوار برادر مرحومش به خاک سپرده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه