English

فرماندار قم:

الکترونیکی کردن خدمات دولتی، موجب حذف فساد، رشوه و امضاهای طلایی می‌شود

فرماندار قم با اشاره به اهمیت الکترونیکی کردن فرایندها و خدمات دولت گفت: الکترونیکی کردن خدمات دولتی، موجب برچیده شدن فساد، رشوه و امضاهای طلایی در سیستم اداری کشور و استان خواهد شد.

الکترونیکی کردن خدمات دولتی، موجب حذف فساد، رشوه و امضاهای طلایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، مرتضی حیدری ، در جلسه راهبری و توسعه مدیریت استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح میز خدمت، اظهار کرد: این طرح در راستای الکترونیکی کردن تمام فعالیت‌های اداری بود ولی بدلیل نبود فرهنگ لازم در این حوزه تنها به ایجاد یک میز فیزیکی در ادارات خلاصه شد.

فرماندار قم با اشاره به اجرای ناقص میز خدمت در ادارات قم مطرح کرد: در زمان راه اندازی این طرح ایجاد یک میز در ورودی ادارات به نام میز خدمت تنها برای تسهیل فرایند الکترونیکی کردن فرایندها در مدت ۶ ماه بود که این هدف به خوبی جدی گرفته نشد.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی فراتر از سیستم‌های اداری بخش زیادی از زندگی ما را احاطه کرده‌ است، گفت: استفاده حداکثری از زیر ساخت‌های الکترونیکی و بستر اینترنت به خوبی مورد توجه قرارگرفته نشده‌است.

وی گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت و ارائه خدمات دستگاه‌های دولتی به سمت الکترونیکی شدن پیش رفته‌است ولی تکمیل و بهره برداری مناسب از این بستر به گونه‌ای مناسب مورد توجه قرار نگرفته‌است.

حیدری با بیان اینکه روند الکترونیکی کردن خدمات دولت در استان با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده، گفت: درسال‌های گذشته روند ورود اطلاعات و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی در مقطعی جدی و درمقطعی دیگر به فراموشی سپرده شد.

وی تاکید کرد: تمام خدماتی که به صورت الکترونیکی توسط دستگاه‌های استان ارائه می‌شود باید ارزیابی شود تا این فعالیت‌ها به صورت دقیق رصد و مشکل‌های موجود در این زمینه مرتفع شود.

فرماندار قم، اظهار داشت: از بین پنج بخشداری استان، تنها بخشداری کهک چهار فرایند اداری و ارائه خدمات خود را الکترونیک کرده‌است که باید عملکرد و نقاط ضعف و قوت در این زمینه شناسایی تا از این تجربه‌ها برای اجرا در دیگر بخش‌های تابعه قم نیز استفاده شود.

وی گفت: الکترونیکی کردن برخی فعالیت‌ها به ویژه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح استانی قابلیت اجرایی شدن است که باید این موضوع به صورت جدی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی پیگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه