English

اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس

نخستین دوره آموزشی طرح سلامت معنوی با هدف «ادای فریضه نماز بیماران» ویژه پرستاران و کادر درمانی، در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس برگزار شد.

اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد در نخستین کارگروه آموزشی طرح سلامت معنوی بیمارستان خلیج فارس بندرعباس، بااشاره به اینکه آشنایی بیماران با فرهنگ نماز مهم‌ترین هدف این طرح است، گفت: برخی از بیماران به احکام نماز در بیمارستان ها واقف نیستند و با اجرای این طرح پیش بینی می شود این فریضه بین بیماران در مراکز درمانی بیشتر احیا شود و براساس این طرح پرستاران احکام نماز را به بیماران منتقل می‌کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان، آشنایی پرستاران و کادر درمانی با شرایط خاص اقامه نماز بیماران و استفاده از امکانات بیمارستانی برای انجام فریضه نماز، معنویت درمانی، مریض داری، وضو با اعضا مجروح، رعایت احکام اسلامی بر بالین بیماران و آشنایی با احکام آن را از  اهداف اجرای این طرح دانست.

حجت الاسلام فروزان نژاد عنوان کرد: این طرح با همکاری معاونت درمان، ریاست بیمارستان تامین اجتماعی خلیج فارس و ستاد اقامه نماز استان بصورت مستمر تا پایان سال جاری با زیر پوشش قرار دادن کلیه پرسنل  بیمارستان  برگزار می شود.

وی یادآور شد: آموزش 8 ساعته پرستاران و همچنین تولید و توزیع محتواهای آموزشی و تبلیغی ویژه بیماران از جمله اقداماتی است که برای ترویج و گسترش نماز در این طرح انجام می شود.

وضوی جبیره‌ای، نماز نشسته، نماز خوابیده، طهارت بیمارستان، احکام پرستاران و بهیاران از جمله مباحث تبیین شده در طرح سلامت معنوی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه