English

شهردار کرمانشاه:

با ایجاد شهر الکترونیک شاهد بهبود مدیریت پایدار شهری خواهیم بود

شهردار کرمانشاه گفت: پروژه شهر الکترونیک نیاز شهر کرمانشاه محسوب می‌گردد چراکه با پیشرفت علم و فنّاوری به‌ویژه در رابطه با اینترنت و فضای مجازی، الکترونیکی و غیرحضوری کردن خدمات ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

با ایجاد شهر الکترونیک شاهد بهبود مدیریت پایدار شهری خواهیم بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، آرش رضایی ادامه داد: جا انداختن این مسئله کمی سخت و زمان‌بر است اما به دلیل نیاز شدید به آن باید کار را شروع نمود، خوشبختانه شهرداری کرمانشاه نیز به این مهم رسیده و از سال گذشته اقدامات خوبی را جهت توسعه و پیشرفت شهر و ارائه خدمات مطلوب‌تر استارت زده است، در این راستا دانشگاه می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری داشته باشد و به آموزش نیاز شهر و شهرداری‌ها بیشتر بپردازد، ما در کرمانشاه به لحاظ ابزارهایی که شهر الکترونیک نیاز دارد یک سری کم و کسری داریم به همین جهت مار را به هفت بخش تقسیم نموده و برای هرکدام با گروه‌های مختلف وارد و مذاکره و عقد قرارداد شده‌ایم.

وی افزود: در حوزه it با دانشگاه رازی قرارداد بسته‌ایم برای تبدیل کردن نقشه‌های شهر به نقشه‌های دیجیتال با دو موسسه مورد تائید سازمان نقشه‌برداری قرارداد منعقد کردیم. در بحث شبکه فیبر نوری با شرکت ایرانسل به توافق رسیدیم، سیستم پایش تصویری به مناقصه گذاشته‌شده سیستم نوین شهرسازی را در حال راه‌اندازی سیستم که مردم بتوانند از منزل با دفاتر پیشخوان امورات خود را پیگیری کنند.

رضایی گفت: شهر الکترونیک برای خود من خیلی مهم است چراکه در جامعه‌ای پیشرفته‌تر خواهد بود که تبادل اطلاعات در آن با سرعت بیشتری انجام گیرد، در شهر الکترونیک دسترسی آسان‌تر در زمان کمتری با مدیریت شهری به وجود خواهد آمد و همچنین سبب کاهش هزینه‌های تردد، صرفه‌جویی در مصرف بنزین، کاهش آلودگی هوا و بهبود مدیریت پایدار شهری خواهد شد.

در ادامه بهروز زارعی مشاور پروژه شهر الکترونیک نیز در این نشست گفت: شهر الکترونیک و شهر هوشمند نیاز شهرهای بزرگ است و این مهم باید از طرف مدیریت شهری رخ دهد چراکه فنّاوری در بخش‌های مختلف همچنان سیر رو به رشد خود را ادامه می‌دهد و این مدیریت شهری است که باید همگام با فنّاوری به سمت فراورده کردن خواسته‌های شهروندان برود.

وی افزود: چیزی که در حال رخ دادن است نحوه‌ی اداره کردن شهرها از سنتی به مجازی است که خود همین مسئله باعث افزایش درآمدها نیز خواهد شد، ما نیاز داریم به سمت به‌کارگیری فنّاوری و نزدیک شدن به مردم پیش برویم و انتقال خدمات در شهرها از نزدیک به سنتی به سمت نزدیک شدن به خدمات‌رسانی مدرن توسط یک مدیریت شهری هوشمند خواهد شد و در این راستا مدیریت شهری هم باید خود را هوشمند نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه