English

هم‌زمان با ایام محرم؛

همایش زینبیون در خرم‌آباد برگزار شد

همایش زینبیون با حضور بانوان شاغل در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد.

همایش زینبیون در خرم‌آباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، در این همایش حجت الاسلام والمسلمین رمضان تیموری پژوهشگر و محقق دینی در خصوص نقش‌آفرینی حضرت زینب‌کبری(س) در واقعه کربلا، گفت: خطبه‌های حضرت زینب(س)، باب ورود معرفت و شناخت امامت را گشود.

وی ساختار ذهنی و شخصیتی افراد را به چهار گروه تقسیم کرد و افزود: گروه اول افرادی بودند که در ابتدای عمر انسان‌های با فضیلت و دارای صفات نیکو بوده، اما در پایان عمر از معارف الهی منحرف می‌شوند.

تیموری اضافه کرد: گروه دوم کسانی هستند که در ابتدای عمرشان انسان‌های خوبی نبوده و از معرفت و معارف الهی دور بودند اما در اواخر عمرشان تبدیل به انسان‌های با فضیلت، آگاه و با معارف الهی شدند .

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه گروه سوم گروهی بوده که در ابتدا و انتهای عمرشان، انسان‌های بی‌فضیلت و منحرفی بودند، بیان کرد: گروه آخر، افرادی تاریخ‌ ساز و نماد عقل و معارف الهی هستند.

نویسنده و محقق دین در لرستان، تصریح کرد: این دسته از انسان‌ها تنها معصومین و پیامبران هستند که پاکی و فضیلت ازصفات ذاتی آنها تلقی می‌شود و یکی‌از این شخصیت‌های تاریخ‌ ساز، حضرت زینب(س) بوده که تجلی و آینه تمام ‌نمای فضیلت‌های انسانی است.

تیموری، به دیگر ویژگی‌های بارز حضرت زینب(س) اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) باب ورود معرفت و شناخت امامت را در اجتماع گشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه