English

معاون فرهنگی شهردار شیراز خبر داد:

افتتاح مرکز منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در شیراز / حضور ۲۵ نفر مهمان خارجی

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردار شیراز از راه‌اندازی بیست و ششمین مرکز مقوله ۲ یونسکو با عنوان مرکز منطقه‌ای «پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس» در شیراز خبر داد.

افتتاح مرکز منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در شیراز / حضور ۲۵ نفر مهمان خارجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از شیراز، احمدهمتی بوشهری معاون فرهنگی شهردار شیراز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۵ مرکز و موسسه فرهنگی از نوع مقوله دوم یونسکو در میان کشورهای عضو یونسکو راه‌اندازی شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه ایران نیز به این کنوانسیون پیوسته است، افرود: در این برنامه سه روزه ۲۵ مهمان خارجی از مسئولین مقوله ۲ یونسکو، ۱۵ نفر از فعالان میراث فرهنگی معنوی و همچنین مسئولین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در شیراز حضور خواهند یافت.

همتی با اشاره به اینکه فارس و شیراز، یک سوم آثار ثبت شده کشور را در خود جای داده است، اظهار کرد: زمان برگزاری این برنامه از ۱۷ تا ۲۲ شهریور است که همه مهمانان در شیراز خواهند بود و از ظرفیت های گردشگری استان و شیراز بازدید می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۳ هزار اثر تاریخی در فارس وجود دارد، اضافه کرد: مساجد ارزشمند تاریخی با قدمت چند هزار ساله در شیراز و فارس به غنای ظرفیت‌های گردشگری فارس می افزاید که خود بیانگر ظرفیت‌های عظیم شیراز برای در اولویت قرارگرفتن در سازمان یونسکو است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: شهر شیراز در ۶ دوره تمدنی پایتخت بوده و در ۱۲۰ رشته هنری صاحب مکتب است که این مهم باعث شده تا لزوم افتتاح مرکز منطقه‌ای «پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی» ضررت یابد.

همتی با اشاره به اینکه از ۱۲۰ رشته هنری مذکور، ۷۰ هنر فعال و مابقی نیمه‌فعال است، یادآور شد: این میزبانی می‌تواند شیراز را رشد دهد و داشته‌های ما را به دنیا معرفی کند.

پنجمین نشست سالانه هماهنگی مراکز مقوله ۲ یونسکو با موضوع «میراث ناملموس» از ۱۹ تا ۲۲ شهریور به مدت ۳ روز در شیراز برگزار می‌شود و در همین راستا نمایشگاه عکس از میراث فرهنگی ناملموس در خانه «پوست فروش» برپا خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه