English

مدیرکل اوقاف استان فارس:

راه‌اندازی موکب‌های سفر پیاده‌روی اربعین از ۶ آبان آغاز می‌شود

مدیرکل اوقاف استان فارس با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران سفر پیاده‌روی اربعین از 6 آبان آغاز به کار می‌کند.

راه‌اندازی موکب‌های سفر پیاده‌روی اربعین از 6 آبان آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از شیراز، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف استان فارس در نشست ستاد راهبردی اربعین ادارات کل اوقاف جنوب کشور که با حضور مدیران کل اوقاف و امور خیریه فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان برگزار شد، با تاکید بر بسیج همگانی همه دستگاه‌ها در سفر اربعین اظهار کرد: امسال نیز همچون سال گذشته استان‌های فارس و بوشهر نیز موکب منطقه مرزی شلمچه را مدیریت می‌کنند.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی به‌عمل آمده در سال جاری ۲ استان هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد نیز به‌عنوان استان‌های معین در امر خدمت‌رسانی به زوار به موکب‌های شلمچه کمک می‌کنند .

مدیرکل اوقاف استان فارس با بیان اینکه پخت غذای گرم از چند روز قبل از اربعین تا سه روز بعد از اربعین ادامه دارد بیان کرد: از محل موقوفات منطبق استان فارس و بوشهر نیز اطعام حسینی در قالب صبحانه، ناهار و شام در بین زائرین توزیع می‌شود.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: از روز ۶ آبان‌ماه امسال همزمان با هشتم صفر کمپ‌های اسکان و استراحت ویژه زائران راه‌اندازی می‌شود و نیروهای خدمت‌رسان این چهار استان در منطقه مرزی شلمچه حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه روزانه ۲۰ نفر در محل موکب‌ها به عموم زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و بسته‌های پذیرایی توسط استان‌ها تهیه و بین زائران توزیع می‌شود تصریح کرد: برای مدیریت بهتر و ارائه تسهیل در امر خدمت‌رسانی به زائران در منطقه مرزی شلمچه امسال نیز ۷ نفر هیئت امنا ویژه موکب‌ها تشکیل می‌شوند .

حجت الاسلام موسوی در ادامه از برپایی موکب امامزاده حسن(ع) منطقه کوپن در شهرستان ممسنی خبر داد و افزود: موکب آستان مقدس امامزاده حسن(ع) کوپن در مرز استان‌های فارس و خوزستان پذیرای کاروان‌هایی هستند که از این مسیر به شلمچه و کربلا اعزام می‌شوند که خدمت‌رسانی به زائرین حسینی با مشارکت مردم صورت می‌گیرد .

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه خروجی بسیاری از استان‌ها به سمت مرز کرمان، هرمزگان و شهرهای آباده، لار و استهبان با فواصل زیاد حدود هفت‌ تا هشت‌ ساعت از استان فارس در شهرستان رستم است، گفت: با برپایی این موکب در این منطقه خدمات خوبی برای زائران با ایجاد فضای استراحت و پذیرایی در این نقطه ارائه می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه