English

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون؛

تمدن غربی به دنبال حبس زن در زندان انفرادی جنسیتی است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که زنان در کشورهای غربی برای رهایی از نگاه جنسیت زده تمدن غربی مسیر احیای رسالت‌های بانوانی خود را در پیش گرفته‌اند، گفت: تمدن غربی در مدل امروزی برای ضربه‌زدن به بنیان خانواده، اقتدار مردانه و محبت زنانه در خانواده را هدف گرفته است.

 تمدن غربی به دنبال حبس زن در زندان انفرادی جنسیتی است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون  در محفل معارفی حرم حضرت معصومه(س) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن اشاره به بحران هویت در جوامع انسانی، با بیان این که انسان با چالش بزرگی در موضوع بحران هویت مواجه است، اظهار داشت: متأسفانه در دوران کنونی انسان‌ها حتی به هویت‌های بومی و زیست‌بوم خود پایبند نیستند، چه برسد که به هویت سرمنشأ الهی و اتصالشان به آسمان که زندگی دنیا را عزتمندانه و آخرت را سعادتمندانه رقم می‌زند، پایبند باشند.

 وی با بیان این که امروزه با جوامعی که دچار سردرگمی عجیب و ریشه‌دار هستند روبرو بوده، انسان معاصر برای هویت‌یابی شدیداً نیازمند الگوی جامع، عینی و واقعی است، یادآور شد: هوشمندی و برخورداری از درک، عقلانیت، هوش و احساسات از ویژگی‌های انسانی است، آدمی اگر لحظه‌ای در خلوت اندیشه کند، به دنبال چرایی خود یعنی این که برای چه آمده؟ از کجا آمده؟ به کجا می‌خواهد برود؟ و… خواهند گشت؛ لذا انسان وقتی هویتش شکل نگیرد و پاسخ صحیحی برای آن نداشته باشند، دچار دل‌مردگی خواهد شد.

 تراشیون با اشاره به یان که در هیچ برهه تاریخی بشر همانند این زمان، دچار پریشانی روح، روان و افکار نبوده، خاطرنشان کرد: نظام فکری غلط سرمایه‌داری، اومانیستی و مادی حاکم بر دنیا انسان را از هویت حقیقی‌اش دور و او را با بحران هویت مواجه ساخته است.

 

 مهم‌ترین پایه احیای هویت انسانی

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر در ادامه ضمن اشاره به مسیرهای اعطای هویت به انسان اتصال به ذات اقدس الهی را مهم‌ترین پایه احیای هویت انسانی توصیف نمود و اذعان داشت: مبتنی بر فرازهایی از زیارت جامعه کبیره، انسان برای احیای هویت حقیقی خود، باید خود و خدا را بشناسد و اهل‌بیت علیهم‌السلام را برای شناخت ذات اقدس الهی الگو قرار دهد.

 وی به آمارهای تأسف‌برانگیز خودکشی در میان جوانان و نوجوانان دنیای معاصر اشاره و با تأکید بر این که نظام سلطه و رسانه جهان بزرگ‌ترین مانع معرفی الگوهای تراز آرامش‌بخش برای نسل‌ها هستند، اظهار داشت: خدایی که جهان هستی را خلق نموده برای آرامش انسان به‌عنوان تفکر عاقله و هوشمند جهان، الگویی همانند صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را معرفی می‌کند.

 تراشیون به جامعیت الگودهی شخصیت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به مردمان تمام تاریخ بشریت اشاره نمود و با بیان این که این بانوی بزرگوار شخصیت متصل به عوالم الهی است که همه رفتار و کردارش برای هر انسان در تاریخ، حجت است، خاطرنشان کرد: کسی که این سنت، روش و الگو را برای انسان ترویج می‌کند، نگاه فرامادی دارد. کسی که فرامادی می‌نگرد به تمام ابعاد وجودی انسان توجه دارد.

 

بهترین معیار و الگو برای تمام زندگی‌های زناشویی

 وی به دستورالعمل‌های زیستی در سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام اشاره نمود و اذعان داشت: این که امام علی علیه‌السلام در پاسخ به سؤال نبوی که فاطمه را چگونه یافتی؟ می‌فرماید؛ «نعم العون على طاعة اللّه»، حضرت، فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را بهترین شخصیت و بهترین فرد در یاری برای بندگی خدا معرفی می‌کند؛ این مهم بهترین معیار و الگو برای تمام زندگی‌های زناشویی است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: اگر می‌خواهیم بر اساس الگوی فاطمی عمل کنیم، باید بدانیم در زندگی محور خداست و تکلیف و وظیفه ما این است که مسیر را به‌گونه‌ای ریل‌گذاری کنیم که اهل خانه و همسر در مسیر بندگی خدا قدم بردارند؛ انسان امروزی بیش‌ازپیش به این موضوع نیاز دارد.

 

خالق عالم هستی؛ حال خوب را در قرب به اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار داده است

 تراشیون ضمن اشاره به گستره چرخش سرمایه در جهان، به دلایل افسرده، نگران و ناآرام بودن انسان معاصر در عین وفور امکانات و ابزارهای نوین اشاره نمود و اظهار داشت: متأسفانه به سمت مَحالّ معرفت الله، یعنی اهل‌بیت علیهم‌السلام که خدا را به انسان بشناسانند حرکت نکرده‌ایم. کسی که مدیریت عالم در اختیارش است حال خوب را در قرب به انسان خوب یعنی اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار داده است؛ مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام با مشاهده فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بهترین حال دنیا را داشتند و همه دردها و غم‌هایشان را فراموش می‌کردند.

 وی با تأکید بر این که اهل‌بیت علیهم‌السلام انسان را به مسیر بندگی خدا و تجلی حس خوب در زندگی رهنمون می‌سازند، اظهار داشت: امروز با یک بردگی نوین در جامعه زنان مواجه هستیم که زن را به سمت حبس در جنسیت سوق می‌دهد؛ تمدن مادی دنیازده با نگاه جنسی به زن تنها به زیبایی‌های ظاهری او تمرکز نموده، زن را در زندان انفرادی جنسیتی حبس و او را از آزادی و رهایی از منیت دور می‌سازد.

 

 تمدن غربی به دنبال حبس زن در زندان انفرادی جنسیتی است

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به دوره بازگشت زنان در کشورهای غربی با بیان این که زنان به دنبال رهایی از نگاه جنسیت زده تمدن غربی مسیر احیای رسالت‌های بانوانی خود را در پیش گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: تمدن غربی در مدل امروزی برای ضربه‌زدن به بنیان خانواده اقتدار مردانه و محبت زنانه در خانواده را کم‌رنگ نموده است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود دختران را حساس‌ترین و مهم‌ترین قشر جامعه توصیف نمود و با بیان این که شیطان برای به انحراف کشیدن زنان و دختران چشم طمع دوخته است، یادآور شد: بانوان مربیان تربیت نسل‌ها و برترین زمینه‌سازان گسترش بندگی خدا بر روی زمین هستند؛ نقش مادران در نمازخوان و باحیا و مذهبی شدن فرزندان بسیار بی‌بدیل است.

 تراشیون در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که شیطان فکرها و شیطان‌صفتان با نقشه شوم شبیه کردن زنان به مردان دنبال خارج نمودن بانوان از جایگاه بسیار مهمشان هستند، تصریح کرد: امروز بزرگ‌ترین مبارزه و جهاد برای زنان عالم، صیانت از جایگاه واقعی‌شان است؛ چرا که مبتنی بر نظام خلقت، زن و مرد مکمل هم و در کنار هم می‌توانند انسان‌های شایسته را تربیت نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه