English

تحت عنوان شعار امسال حج اعلام شد؛

خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجد الاقصی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شعار امسال حج را اعلام کرد.

خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجد الاقصی

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر قم گفت: به برکت انقلاب اسلامی، مراسم حجاج ایرانی رنگ ابراهیمی به خود گرفته است و بنابر فرمایش حضرت امام راحل(ره) حج بدون برائت و بدون وحدت مسلمین، حج نیست.

وی شعار امسال حج را خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجد الاقصی عنوان کرد و افزود: انجام مناسک حج برای حجاج، شروع یک زندگی دوباره است و آنها باید تلاش کنند زندگی خود را بر اساس عبودیت و بندگی خداوند از نو برپا کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج، خاطرنشان کرد: ایشان بر سبک زندگی برگرفته از حج تأکید کردند، یعنی زندگی مسالمت آمیز با دیگران، ساده زیستی و پرهیز از محرمات.

وی با اشاره به نقش و تأثیرگذاری مراسم حج در وحدت و انسجام میان مسلمانان، گفت: تمامی جلوه های مراسم حج، نشانی از اتحاد و همبستگی میان مسلمانان جهان است، اما دشمنان برای ایجاد تفرقه و کینه توزی میان ملت های مسلمان برنامه ریزی و تلاش می کنند.

نواب با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان از همه شیوه ها برای ضربه زدن و به زانو درآوردن مسلمانان استفاده می کنند، اظهار داشت: ایران اسلامی و جبهه مقاومت با توکل به قدرت لایزال الهی، دارای چنان عزت و اقتداری است که دشمنان را به شکست و ذلت می رساند.

وی وظیفه و تکلیف مسلمانان در دفاع از مسجدالاقصی را مورد توجه قرار داد و گفت: این مکان مقدس دارای جایگاه باعظمتی در آموزه های دینی ماست که امروز تحت سیطره رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار گرفته و مسلمانان باید برای نجات آن با هم اتحاد و همبستگی داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه