English

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل:

جشنواره توانمندی‌های عشایر در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: جشنواره توانمندی‌های عشایر در اردبیل برگزار می‌شود.

جشنواره توانمندی‌های عشایر در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، معرفت آذری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل اظهار کرد: ۱۴۸ قشلاق و سه هزار و ۳۰۰ خانوار عشایر اردبیلی فاقد آب شرب بوده و با افزایش تانکرهای آبرسانی درصدد پوشش هر چه مناسب عشایر به آب مورد نیاز هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هشت تانکر آبرسانی برای عشایر استان اختصاص یافته بود، افزود: با رساندن تانکرهای آبرسانی به ۱۷ خودرو روند آبرسانی در بین عشایر استان با سرعت بهتری در حال انجام است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با بیان اینکه گاهی آب معدنی رایگان نیز در مناطقی که نیازمند آب شرب هستند، توزیع می‌شود، یادآور شد: با افزایش و تخصیص به‌موقع منابع، امیدوار به برطرف سازی هر چه سریع مشکلات عشایر استان خواهیم بود.

آذری عنوان کرد: از جمله مهم‌ترین چالش‌هایی که عشایر استان اردبیل با آن مواجه هستند، می‌توان به خشکسالی، کمبود علوفه و دام، بیماری‌های دامی، نبود راه مناسب برای کوچ، نیازهای دارویی و مشکلات آب شرب اشاره کرد.

به گفته وی عشایر برای افزایش درآمدهای خود و کارآفرینی مناسب نیازمند تنوع در فعالیت‌های کسب و کار هستند و عدم تحقق این مهم از چالش‌های مهم عشایر استان محسوب می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل ادامه داد: سازمان امور عشایری با لحاظ کردن نیازمندی‌های موجود در راستای تنوع آفرینی کسب و کار و ایجاد مشاغل نوین و مرتبط با فعالیت‌های عشایر سیاست‌های خود را پیاده سازی کرده و در استان اردبیل نیز با تلاش جهادوار کارکنان به دنبال عملیاتی شدن آن خواهد بود.

آذری از پایین بودن سطح بهداشت و کمبود تسهیلات سرمایه در گردش در بین برخی از عشایر نیز اشاره کرد و افزود: عزم جدی برای برطرف سازی مشکلات عشایر وجود داشته و خوشبختانه در سالیان اخیر اقدامات ارزشمندی در این خصوص انجام پذیرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه