English

پیش از تهیه دستگاه تصفیه آب حتما این مطلب را بخوانید!

در این مطلب سعی داریم با معرفی مهمترین و جدید ترین تجهیزات، شما را در انتخاب یک دستگاه تصفیه آب ایده آل ، یاری نماییم.

پیش از تهیه دستگاه تصفیه آب حتما این مطلب را بخوانید!

به گزارش خبرگزاری موج، آیا می دانستید که آب آشامیدنی شهری در بهترین حالت و شرایط ، سرشار از املاح و آلودگیها بوده و کلر موجود در آن که به منظور میکروب زدایی مورد استفاده قرار میگیرد ، عوارضی همچون سفیدی و ریزش مو و... را به دنبال دارد ؟

آیا از اهمیت آب مصرفی در صنعتی که به آن مشغولید و این که در هر حرفه و صنعتی ، هر چند کوچک یا بزرگ ، آنالیز صحیح آب ، نقش موثری در افزایش و بهبود کیفیت و راندمان کار شما دارد مطلع هستید ؟

پس اگر در هر حرفه و صنعتی مشغول به کار هستید یا قصد خرید این دستگاه را برای منزل خود دارید، خواندن این مطلب را به شما توصیه می نماییم.

در کوتاهترین زمان با فرایند تصفیه آب خانگی آشنا شوید

به طور معمول دستگاه تصفیه آب در سطح خانگی ، از سه نوع فیلتر تشکیل شده و طی یک فرایند پنج مرحله ای ، تصفیه آب آشامیدنی صورت می گیرد.

ابتدایی ترین فیلتر که به منظور حذف گل و لای و شن و سایر ذرات موجود در آب مورد استفاده قرار میگیرد، فیلتر الیافی از جنس پلی پروپیلن می باشد که در آن ذرات آب از منفذهایی با قطر پنج میکرون عبور میکند.

در مرحله دوم، فیلتر کربن وجود دارد که با نام فیلتر زغالی یا کربن فعال نیز شناخته شده است و وظیفه حذف آلاینده هایی نظیر کلر، گازهای شیمیایی، بو و طعم نامطبوع و سایر آلودگیهای محلول در آب را به عهده دارد.

در مرحله سوم، مجددا فیلتر الیافی وجود دارد اما این بار با قدرت و ظرافت یک میکرون و آب در این مرحله با عبور از این منافذ بسیار ریز، زلال و شفافتر می شود.

مرحله نهایی عبور آب از فیلتر اسمز معکوس می باشد. این تکنولوژی قادر به تهیه آبی با خلوص 98 درصد می باشد و علت تفاوت قیمت دستگاههای تصفیه آب ، استفاده و یا عدم بکار بردن این نوع فیلتر می باشد. آرسنیک ، سرب ، نیترات و سختی آب در این مرحله حذف شده و محصول خروجی این مرحله آبی سبک و بسیار گوارا می باشد.

در مرحله پنجم و پایانی نیز آب از یک فیلتر کربنی با دقت و ظرافت بیشتر عبور کرده که هر گونه بو و طعم نامطبوع را از آب حذف نماید.

جامع ترین راهکارهای انتخاب سیستم تصفیه صنعتی مناسب

امروزه در اکثر صنایع ، آب مورد نیاز و مصرف، باید مطابق با استانداردهای ارایه شده آن صنعت باشد. بنابراین استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی جزو ضروریات هر صنعت می باشد . آب مورد استفاده در صنایع باید مورد آزمایش قرار بگیرد تا پارامترهایی مثل میزان سختی آب کنترل و با استانداردهای مورد نیاز تطبیق داده شود . در صورتی که در پارامترهای لازم ، اختلاف و مغایرتی وجود داشته باشد ، کاربرد تصفیه آب ضروری به نظر میرسد.

سیستمهای تصفیه در صنایع شامل نوع صنعتی و یا نیمه صنعتی هستند و به طور کلی ، ظرفیت تولید این دستگاهها بیش از پنج متر مکعب در شبانه روز می باشد.

برای انتخاب سیستم تصفیه آب صنعتی مناسب باید بدانید چه میزان آب در شبانه روز نیاز دارید و بسته به میزان مصرف روزانه، ظرفیت دستگاه را تخمین زده و انتخاب نمایید. در ادامه سایر موارد را مرور میکنیم:

فیلتر شنی جزو ابتدایی ترین تجهیزات تصفیه آب صنعتی می باشد . این نوع فیلترها وظیفه حذف ذرات درشت و معلق در اب نظیر سنگ و شن و سایر ناخالصی ها را به عهده دارند. البته این فیلترها ، در افزایش طول عمر سایر اجزای دستگاه به خصوص ممبران ها نقش به سزایی دارند.

فیلتر زغالی از دیگر موارد مورد استفاده در این دستگاههای می باشد .همانطور که در قبل نیز اشاره شد، فیلتر زغالی و یا فیلتر کربنی، وظیفه حذف رنگ و بوی نامطبوع، رفع کدری آب و حذف کلر را به عهده دارد.

سیستم اسمز معکوس یا RO که در قبل اشاره شد کاملترین و اصلی ترین بخش از اجزا تصفیه آب می باشد که کلیه ناخالصیهای موجود در آب را حذف نموده و آب خارج شده از این مرحله، کاملا خالص و بدون یون می باشد.

سیستم کلر زنی و ازن زنی همانطور که از نامشان پیداست به منظور حذف میکرو ارگانیسمهای موجود و محلول در آب با تزریق کلر و ازن در حین فرایند تصفیه ، مورد استفاده قرار می گیرد.

در کنار این تجهیزات، اجزایی نظیر سختی گیر و چربی گیر و مخازن تزریق نیز وجود دارد که هر یک به ترتیب به منظور حذف آلاینده ها و ذرات معلق در آب، حذف چربی های محلول در آب و تزریق افزودنی هایی نظیر ضد رسوب ها و کنترل کننده های اسیدی و قلیاییت آب و ... به کار میرود .

ممبران یا ممبرین یکی دیگر از اصلی ترین اجزای سیستم تصفیه آب می باشد که فرایند جدا سازی ناخالصیهای آب را انجام میدهد. در سیستم تصفیه آب، بسته به حجم مورد نیاز و ظرفیت دستگاه، تعداد ممبرانها متغیر می باشد.

و در نهایت ابزارهای مختلفی نظیر دماسنج، مانومتر، فلوتر و ... برای اندازه گیری پارامترهای مختلف از دیگر اجزای یک سیستم تصفیه آب می باشد.

مزیتهای استفاده از تصفیه آب کشاورزی که شاید ندانید !!

کشاورزی یکی از مهمترین بخش ها در صنعت هر کشور است و موضوع آب ، اصلی ترین و مهمترین دغدغه در بخش کشاورزی می باشد . آب کشاورزی علاوه بر استفاده در سیستمهای آبیاری، در انواع کود و سموم کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

متاسفانه در کشور ما ، با دارا بودن اقلیم های مختلف آب و هوایی، در بیشتر مناطق، بخش کشاورزی با کمبود آب ، یا زمین ها و آبهای شور مواجه است. در بسیاری از مناطق کشور ، شوری آب سبب از بین رفتن محصولات کشاورزی یا کم بار شدن محصول می شود. این معضل حتی در کیفیت محصول نیز تاثیر گذار بوده و محصول به عمل آمده در این مناطق ، از کیفیت و بازار پسندی ضعیفی برخوردار می باشند. بنابراین رفع این معضل تنها با استفاده از تصفیه آب میسر خواهد بود که در این میان دستگاه تصفیه آب کشاورزی اسمز معکوس یا RO از موفق ترین روشهای تصفیه آب هستند.

آیا می دانستید که با استفاده از دستگاه تصفیه آب کشاورزی ، علاوه بر کاهش شوری آب و تولید آب مطلوب و مورد نیاز کشاورزی و تنها با حذف سموم موجود در آب ، تا حد زیادی از آفات محصولات جلوگیری خواهد شد ؟؟

علاوه بر این میزان آب جذب شده توسط ریشه گیاه تا حد بسیار قابل توجهی افزایش خواهد یافت که این موضوع تاثیر بسزایی بر رشد و باروری گیاه و در نهایت افزایش راندمان کشاورزی خواهد بود.

شما زمین را با آبی عاری از هرگونه سموم و آلاینده های مضر آبیاری مینمایید پس از دیگر مزایای بکار بردن تصفیه آب ، افزایش طول عمر زمین خواهد بود .

بازار بزرگ کشاورزی ایران با قریب به یک دهه فعالیت در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته ، با معرفی هزاران کالا و محصولات شرکتهای عضو ، بهترین راهنمای شما در خرید می باشد. در این سایت ، بهترین برندهای تولید کننده و سازنده انواع دستگاه تصفیه آب معرفی شده اند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه