English

فرمانده انتظامی تهران بزرگ:

۱۳ آبان، نشان استقلال طلبی جوانانی است که ندای آزادی را در جهان منتشر کردند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: یکی از روزهای پر اهمیت ایران اسلامی، چه قبل از وقوع انقلاب با شکوه اسلامی و چه بعد از آن، روز 13 آبان است که وقتی به وقایع چند دهه اخیر می نگریم به جرات می‌توان گفت که جزء سه واقعه مهم تاریخ ایران پس از انقلاب جمهوری اسلامی ایران است.

13 آبان، نشان استقلال طلبی جوانانی است که ندای آزادی را در جهان منتشر کردند

به گزارش خبرگزاری موج، سردار محمدیان، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ابراز داشت: یکی از روزهای پر اهمیت ایران اسلامی، چه قبل از وقوع انقلاب با شکوه اسلامی و چه بعد از آن، روز ۱۳ آبان است که وقتی به وقایع چند دهه اخیر می نگریم به جرات می توان گفت که جزء سه واقعه مهم تاریخ ایران پس از انقلاب جمهوری اسلامی ایران است. 

وی ادامه داد: به نگاهی به تاریخ پر فراز و نشیب ایران عزیز درمیابیم که حوادث زیادی در آن ثبت شده است که برخی از این حوادث عوامل داخلی و برخی نیز عواملی خارجی دارند که با نگاهی دقیق تر متوجه می شویم که یکی از این وقایع که روز 13 آبان ماه است که طی آن سفارت خانه (لانه جاسوسی) ایالات متحده آمریکا، در تهران، تسخیر شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان ساخت: اگرچه در سال های اخیر وقایعی در کشور روی داده است که هر یک در زمان خود اهمیت ویژه ای داشته است، اما روز 13 آبان که به روز دانش آموز نیز نامگذاری شده است، یکی از تاثیرگذارترین ایامی است که طی این سال ها در تقویم کشور مشاهده می شود. روزی که برای سرنوشت جامعه و کشور ایران در طول سال های گذشته به لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سردار محمدیان تاکید کرد: در سال 1343 دقیقا سیزدهمین روز از آبان ماه بود که بنابه دستور محمدرضا پهلوی، صدها ساواکی به منزل امام در قم حمله کرده و وی را پس از دستگیری به عنوان تبعید به ترکیه منتقل کردند و این سرآغاز شد تا 14 سال بعد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

وی افزود: درست 14 سال بعد در 13 آبان 57 بود که دانش آموزان با صدای بلند اعتراض خود نسبت به بیداد و ظلم شاه، به سمت دانشگاه رفته و دانشجویان با آنها همراه شدند و لرزه به جان طاغوتیان افکندند و ماموران با بن دندان مسلح طاغوت جوانان بی گناه را هدف گلوله های خود قرار دادند و درست یک سال بعد، در 13 آبان 58 رویدادی اتفاق افتاد که به گفته رهبرکبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) انقلاب دوم نامگذاری شد و آن چیزی نبود جز تسخیر لانه جاسوسی امریکا که طی آن جوانان و نوجوانان انقلابی، موفق به تصرف کامل آن شدند.

وی تاکید کرد: این سه رویداد در حافظه انقلاب ماندگار است، چرا که تقابل جبهه حق و باطل را که اوج آن در روز عاشورا و در کربلا اتفاق افتاده است را به خوبی نشان می دهد و در پس آن می توانیم به سوء نیت آمریکا در قبال این مرز و بوم و تقابل آن با اسلام ناب را مشاهده کرد و کلام آخر این که، این حرکت دانشجوان معترض، خشم آمریکا را برانگیخته و آنها که تاتوان از درک ملتی استقلال طلب بودند دست به اقداماتی بر ضد جمهوری اسلامی ایران زدند که امروز نیز شاهد ادامه آن هستیم، از حمله نظامی گرفته تا تحریم های اقتصادی و اجتماعی، اما با این همه ملت ایران ثابت کرده است که می تواند دست بر زانوی خود گذارده و به همت جوانان دیروز و امروزش در برابر استکبار جهانی قد علم کند و یک تنه در برابر زورگویان جهان ایستادگی کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: روز 13 آبان نشان ایستادگی، مقاومت، استقلال طلبی جوانان این مرز و بوم است که ندای آزادی را در سراسر جهان منتشر کرد و الگوی کشورهای استقلال طلب شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه