English

هواشناسی برای نیمه شمالی کشور هشدار نارنجی بارش صادر کرد

بنا بر هشدار سازمان هواشناسی، بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌ها از افزایش ارتفاع امواج در سواحل دریای خزر به ۳ متر خبر داد.

هواشناسی برای نیمه شمالی کشور هشدار نارنجی بارش صادر کرد

به گزارش خبرگزاری موج،‌ تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در شمال استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی، اردبیل، مناطقی از استان‌های گیلان و مازندران افزایش ابر،‌ بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است. بعدازظهر امروز در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال‌شرق هرمزگان رگبار پراکنده روی می‌دهد.

فردا دوشنبه با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر در مناطقی از شمال غرب،‌ سواحل شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌ باران گاهی رعدوبرق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما روی می‌دهد. در این روز بارش‌ها در غرب گیلان شدید است.

روز سه‌شنبه گستره بارش‌ها تنها در شرق اردبیل، گیلان و مازندران است. چهارشنبه نیز در این مناطق بارش‌های خفیف و پراکنده پیش‌بینی شده و در نوار غربی کشور جو آرام همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.

از بعدازظهر دوشنبه تا روز چهارشنبه وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان و در نوار شرقی افزایش می‌یابد و سبب کاهش نسبی دما و خیزش گردوخاک می‌شود. پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری همراه با روند افزایش نسبی دما مستقر می‌شود.

گفتنی است که امروز در جنوب‌غرب کشور و طی ۵ روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است. همچنین امروز خلیج‌فارس و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر مواج است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه