English

معاون وزیر محیط زیست کشور عراق:

به‌زودی همکاری ایران و عراق برای مهار گرد و غبار آغاز می‌شود

معاون وزیر محیط زیست کشور عراق اظهار کرد: به‌دنبال سفر هیئت ایرانی به عراق مقرر شد عملیات اجرایی مهار گرد و غبار در ۴ استان عراق و ۲ استان ایران شروع شود.

به‌زودی همکاری ایران و عراق برای مهار گرد و غبار آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، نظیر عبود فزع اظهار کرد: پیش از هرچیزی از جمهوری اسلامی ایران بابت برگزاری اجلاس مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار تشکر می‌کنم. امروزه موضوع گرد و غبار موردتوجه تمام کشورهای جهان قرار گرفته است و این کنفرانس می‌تواند کمک بزرگی درباره این مخاطره باشد.

وی ادامه داد: می‌دانیم که کشور ایران تحت‌تاثیر توفان‌های گرد و غبار است و کشور ما نیز همین شرایط را دارد. بیشتر گرد و غبار کشور عراق، منشاء خارجی دارد که پس از عراق، اقلیم ایران را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
معاون وزیر محیط زیست عراق اظهار کرد: سال گذشته نیز کنفرانس منطقه‌ای گرد و غبار در ایران برگزار شد که در آن جلسه دو پیشنهاد تفاهم‌ به امضا رسید و ما امسال پیگیر فعال‌سازی این تفاهمنامه‌ها به صورت عملی هستیم.
عبود فزع ادامه داد: ما در آینده‌ای نزدیک آماده همکاری درباره کنترل گرد و غبار، مسئله آب، محیط زیست و... با کشور ایران و سایر کشورها خواهیم بود. جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل متحد استقبال خوبی از پیشنهادات ما کردند.
وی تاکید کرد: امیدواریم نتایج این کنفرانس، پروژه‌های مشترکی را درباره اخطار زودرس گرد و غبار و ایجاد صندوق پشتیبانی بین‌المللی در پی داشته باشد و  پروژه‌های مشترک هرچه زودتر اجرا شود.
معاون وزیر محیط‌زیست عراق خاطرنشان کرد: ما یک بیانیه پایانی خواهیم داشت که امیدواریم مورداستفاده همه کشورها قرار گیرد.
عبود فزع درباره اجرا شدن پروژه پایلوت گرد و غبار در ۴ استان عراق و ۲ استان ایران گفت: در حقیقت مقابله با  مسئله گرد و غبار تنها از عهده ایران و عراق برنمی‌آید و باید یک هماهنگی منطقه‌ای ایجاد شود. سفر هیئت ایرانی به عراق هم در جهت اجرایی شدن همان تفاهمنامه‌ها بود و مقرر شد در ۴ استان عراق و ۲ استان ایران عملیات اجرایی شروع شود.
وی با بیان اینکه یکی از علت‌های ایجاد گرد و غبار در کشور ما کمبود آب است، گفت: در این راستا باید همکاری‌هایی را با  ایران و سایر کشورهای منطقه داشته باشیم. ما پروژه‌های پایلوت را به‌زودی شروع می‌کنیم تا ببینیم چه نتایجی دارد و اگر نتایج مثبت بود، همکاری‌ها را ادامه خواهیم داد.
معاون وزیر محیط زیست عراق تاکید کرد: دولت جدید عراق اولویت خود را محیط زیست و تغییرات اقلیمی قرار داده است و در این جهت با همکاری سازمان ملل یک اجلاس ملی را در بصره برگزار کردیم و در این اجلاس قرار شد  که کارهای عملی را شروع کنیم.
 عبود فزع خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک نیز یک نشست منطقه‌ای را با حضور کشورهای منطقه در کشور خود برگزار خواهیم کرد. اقتصاد سبز، آب، هم‌زیستی با کربن و تغییرات اقلیمی موضوعات این کنفرانس خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه