English

شورای عالی کار برای بررسی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ وارد جلسه شد

نماینده شورای عالی کار گفت: شورا امروز اصلاح آیین نامه ماده 164 قانون کار، نرخ دستمزد امسال و سال آینده و آثار تورمی آن در جامعه را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

شورای عالی کار برای بررسی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ وارد جلسه شد

به گزارش خبرگزاری موج، نماینده کارگران در شورای عالی کار از آغاز بررسی ها درباره دستمزد سال ۱۴۰۲ کارگران در جلسه امروز این شورا خبر داد و افزود: بررسی گزارش مرکز پژوهش های تامین اجتماعی درباره نرخ دستمزد امسال و سال آینده در دستور کار است. این مرکز در گزارش خود، نرخ دستمزد و آثار تورمی آن در جامعه را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

هادی ابوی اصلاح آیین نامه ماده 164 قانون کار یکی دیگر از دستورکارهای جلسه امروز عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در ادامه این جلسه انتخاب نمایندگان کارگر و کارفرما و دولت در مرجع هیات تشخیص ادارات کار انجام می‌شود و قرار است این آیین‌نامه به روز شود.

ابوی با بیان اینکه افزایش 57درصدی دستمزد با افزایش قیمت کالاها خنثی شد، گفت: دستمزد کارگران حتی تا خط فقر هم فاصله زیادی دارد؛ چگونه می‌تواند تورم ایجاد کند؟ تورم زمانی ایجاد می‌شود که پول مازاد در جامعه باشد، اما دستمزد کارگران به‌اندازه‌ای نیست که امورات خود را بگذرانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه