English

بارش باران در برخی از استان‌های کشور/ کاهش دما در نوار شمالی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی استان‌ها، کاهش دما در نوار شمالی و وقوع پدیده گرد و غبار در نوار غربی کشور خبر داد.

بارش باران در برخی از استان‌های کشور/ کاهش دما در نوار شمالی

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: در روز یکشنبه (۱۷ مهرماه) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل و روز دوشنبه (۱۸ مهرماه) در شمال این استان‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: تا روز دوشنبه افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خواهیم داشت. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ( ۱۹ و ۲۰ مهرماه) با نفود جریانات خنک شمالی، کاهش دما در نوار شمالی کشور و بارش در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل ، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد. بارش در استان‌های ساحلی خزر در روز چهارشنبه تشدید می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه (۲۱ مهرماه) نیز در برخی نقاط شمال غرب و سواحل غربی خزر بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دریای خزر از سه شنبه تا پایان هفته مواج خواهد بود.

به گفته ضیاییان روزهای یکشنبه و دوشنبه شرایط برای وقوع پدیده گردوخاک در استان‌های نوار غربی کشور مهیا است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۸مهرماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و سه‌شنبه (۱۹ مهرماه) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای  ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۷ و ۱۸ مهرماه) اهواز با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز (۱۷ مهرماه) کرمان، شهرکرد، بیرجند و زاهدان با  دمای ۳ درجه سانتیگراد و فردا(۱۸ مهرماه) شهرکرد با دمای ۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه