English

سردار حسینی خبر داد؛

افزایش تعداد تصادفات و جانباختگان در ۹ ماه اول سال

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در ۹ ماه اول امسال نسبت به زمان مشابه، تعداد تصادفات و جانباختگان سوانح رانندگی افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش تعداد تصادفات و جانباختگان در ۹ ماه اول سال

به گزارش خبرگزاری موج، سردار سیدتیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: کشور ما شرایط خاصی دارد، بیش از ۹۰ درصد جا به جایی و حمل و نقل تجاری ما اعم از بار به صورت زمینی انجام می‌شود و اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی گفت: در بحث حمل و نقل عمومی بر در طول ۹ ماه اول سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۷۰ میلیون تردد داشتیم. بیش از ۳۲ درصد از ناوگان عمومی بار ما در سن فرسودگی هستند، با مشکلاتی از جمله گرانی لاستیک و قطعات و کیفیت پایین هم روبرو هستیم همه این‌ها باعث شده در ۹ ماه اول امسال نسبت به زمان مشابه تعداد تصادفات و جانباختگانمان افزایش چشمگیری داشته باشد.

به گفته سردار حسینی، برای حل این مساله باید یک اقدام جدی رخ دهد و سازمان متولی نوسازی ناوگان عمومی کار خود را سرعت دهد همچنین حمایت‌ها باید انجام شود تا ایمنی ارتقا پیدا کند ناوگان حمل و نقل عمومی هم باید تحت پوشش کنترل قرار گیرد تا تصادفات کمتر شود.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: برای کنترل‌های مضاعف در بخش حمل و نقل عمومی طرحی را ابلاغ کردیم. در بخش بار رعایت ساعت مقرر برای رانندگان رعایت نمی‌شود و نظارت بر آن کمرنگ‌تر است. ضریب ایمنی تردد در بخش حمل و نقل عمومی باید افزایش پیدا کند.

سردار حسینی گفت: در حال حاضر بخش سوخت ما مجهز به سامانه شدند که باید تسری پیدا کنند و تیم‌های گشت هم کار‌های لازم را انجام می‌دهند، اما باید مضاعف شود، براساس قانون سن فرسودگی ۲۵ سال است، اگر ناوگان حمل و نقل معاینه فنی داشته باشند بدون در نظر گرفتن سن فرسودگی می‌توانند تردد کنند. این موضوع را به طور کامل تایید نمی‌کنیم، زیرا ۲۵ سال کار مستمر و شبانه روزی برای یک وسیله نقلیه زیاد است با توجه به شرایط اقتصادی این موضوع را رعایت می‌کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه