English

شرایط دریافت وام ضروری بازنشستگان اعلام شد

پرداخت وام ضروری 7 میلیون تومانی مرحله نخست به بازنشستگان به صورت ماهانه و با توجه به سقف تعیین شده توسط بانک عامل صورت می گیرد.

شرایط دریافت وام  ضروری بازنشستگان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، ثبت نام دریافت وام ضروری صندوق بازنشستگی کشوری هرساله با توجه به شرایط اعلام شده (میزان حقوق و...) درسایت صندوق بازنشستگی کشوری صورت می گیرد که بین واجدین شرایط قرعه کشی انجام و مبلغ وام بدون نیاز به ضامن درحساب بانکی برندگان واریز شده و مراتب ازطریق پیامک به اطلاع ذینفعان می رسد.

امسال ثبت نام اینترنتی مرحله نخست وام ضروری 7 میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از اول مهر ماه آغاز شد و کلیه بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، می توانستند به مدت یک ماه و تا پایان مهرماه 98 با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی به نشانی cspf.ir ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند.

با شروع آغاز ثبت نام و تا روز یکشنبه 28 مهرماه 98 تعداد 240 هزار و 361 نفر از بازنشستگان و موظفین زیرپوشش این صندوق اقدام به ثبت نام اینترنتی در این سامانه کرده اند که استان تهران با 42 هزار و 637 نفر همانند سال های گذشته بیشترین آمار ثبت نام را به خود اختصاص داد و پس از آن به ترتیب استان های فارس با 19 هزار و 431 نفر، خراسان رضوی با 18 هزار و 808 نفر، اصفهان با 16 هزار و 614 نفر و گیلان با 12 هزار و 420 نفر قرار دارند. کمترین تعداد ثبت نام اینترنتی وام ضروری نیز مربوط به استان های قم با هزار و 749 نفر، ایلام با هزار و 981 نفر، خراسان شمالی با دو هزار و 93 نفر، کهکیلویه و بویراحمد با دوهزار و 392 نفر و بوشهر با دوهزارو 470 نفر بود.

* ضوابط و شرایط دریافت وام

وام ضروری بازنشستگان

  1. مبلغ وام هفتاد میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی دربانک صادرات که درسیستم احکام درج شده و ازاین حساب حقوق بازنشستگی / وظیفه دریافت می نماید ، واریز خواهد شد.
  2. پرداخت اقساط وام 36 ماهه با کارمزد سالیانه 4% می باشد.
  3. متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یکسال گذشته، مجاز به ثبت نام نمی باشند. 
  4. وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند، مجاز به ثبت نام نمی باشند. 
  5. متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند. 
  6. فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام استفاده نماید. لذا متقاضی می بایست پس از دریافت فرم تعهد وراث  و تکمیل آن توسط سایر وارث، فرم مذکور را به همراه تصاویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متعهدین (سایر وراث) جهت تایید در اختیار مدیریت های صندوق در مرکز استان قرار دهد. 
  7. لازم به ذکر است تکمیل فرم تعهد وراث برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است. 
  8. تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تایید مدیریت های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت. 
  9. درخصوص وراث صغیر و محجور ، اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران درهنگام دریافت وام می بایست ارائه گردد. 
  10. "بازنشسته" متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می نماید، به منظور امکان بهره مندی یک نفر از وراث وظیفه بگیر از تسهیلات وام ضروری، توصیه می شود "بازنشسته" متقاضی، از "دفترکل بازنشستگی" خود اقدام به ثبت نام نماید. 
  11. "وظیفه بگیر" متقاضی که علاوه بر اینکه به تنهایی از دفترکل اول حقوق وظیفه دریافت می کند ، به اتفاق وراث دیگر از دفترکل دوم نیز حقوق وظیفه دریافت می کند. توصیه می شود "وظیفه بگیر" متقاضی، از "دفترکل اول" اقدام به ثبت نام نماید تا امکان ثبت نام یک نفر از مابقی وراث وظیفه بگیر از "دفترکل دوم" فراهم گردد. 
  12. ذکر شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است. 
  13. ثبت نام در سامانه، حقی را برای دریافت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد. 
  14. پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و ... مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل،"واجدین شرایط" تعیین و اسامی در سامانه اعلام می گردد.

با پایان مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق دریافتی و ... مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفت و قرار است بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل «واجدین شرایط» تعیین و اسامی آن ها در سایت صندوق بازنشستگی اعلام شود که تا کنون خبری از اسامی واجدین شرایط در این سایت نیست و بازنشستگان کشوری از این موضوع شاکی هستند.

گفتنی است، پرداخت وام ضروری 7 میلیون تومانی مرحله نخست به بازنشستگان و موظفینی که واجد شرایط دریافت وام تشخیص داده شوند، به صورت ماهانه و با توجه به سقف تعیین شده توسط بانک عامل صورت می گیرد و بدیهی است، وام ضروری متقاضیان دارای اولویت های اول به ترتیب در ماه های ابتدایی پرداخت می شود.

اقساط وام ضروری امسال همچون سال های گذشته، 36 ماهه و با کارمزد سالانه 4 درصد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه