English

کیفیت هوای تهران در ۱۳ مرداد ۹۸ سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 81 در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در 13 مرداد 98 سالم است

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران یکشنبه 13 مرداد 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 91 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 81 در شرایط سالم  قرار دارد.

وی گفت: نتایج حاصل از پیش بینی وضعیت هواشناسی برای شهر تهران نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در روز جاری (یکشنبه، 13 مرداد) نسبت به روز گذشته می باشد که شرایط لازم برای تجمع موقتی آلاینده ها را در بعضی اوقات فراهم خواهد نمود. هرچند برخی ساعات روز همراه با وزش باد موثر (بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه) خواهد بود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

نظری افزود: به تدریج با افزایش تابش نور خورشید و در دسترس بودن سایر عوامل تاثیرگذار در شکل گیری آلاینده ازن، در برخی ساعات سیزدهمین روز از مرداد 98 (بین ساعات 13 الی 18)، افزایش نسبی در غلظت آلاینده مذکور مشاهده خواهد شد که به تبع آن کاهش موقتی کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: بر این اساس، با توجه به روند افزایشی غلظت آلاینده ها در برخی ساعات روز جاری، احتمال می رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران به طور موقت در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار گیرد. رفته رفته با کاهش میزان ناپایداری جوی تا صبحگاه روز آینده به همراه ازدیاد تردد خودروها در سطح شهر، بر غلظت آلاینده ها طی برخی ساعات صبحگاه دوشنبه افزوده خواهد شد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، انتظار می رود طی برخی ساعات چهاردهمین روز از مرداد ماه 98 افزایش موقتی در غلظت آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن) مشاهده گردد و شرایط نامطلوب کیفیت هوا (به ویژه برای گروه های حساس) در اکثر مناطق پایتخت در برخی اوقات برقرار گردد. همچنین دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه