English

ایرج حریرچی خبر داد؛

تولید ۷۰ درصد میزان ریالی دارو در کشور

معاون کل وزارت بهداشت در گفت و گو با معاون وزیر بهداشت لبنان گفت: قبل از انقلاب، ۹۰ درصد داروی مصرفی وارداتی بود و از کشورهای غربی وارد می‌شد، اما امروزه ۹۷ درصد میزان مصرف عددی دارو و ۷۰ درصد میزان ریالی دارو را خودمان تولید می‌کنیم.

تولید ۷۰ درصد میزان ریالی دارو در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در نشست با ریاض فضل الله، معاون وزیر بهداشت لبنان و هیات بلند پایه با اعلام خیر مقدم و تبریک برای انتخاب جبق به عنوان وزیر بهداشت لبنان، با تاکید بر وابستگی قلبی ایران نسبت به کشور لبنان، گفت: کشور ایران در ۴۰ سال اخیر دستاوردها و پیشرفت‌های بسیاری را در حوزه‌های بهداشتی درمانی داشته بطوری‌که قبل از انقلاب، ۹۰ درصد داروی مصرفی وارداتی بود و از کشورهای غربی وارد می‌شد، اما اکنون ۹۷ درصد میزان مصرف عددی دارو و ۷۰ درصد میزان ریالی دارو را خودمان تولید می‌کنیم.

حریرچی با اشاره به اینکه ۸.۱۴ درصد تولید ناخالص ملی ما صرف بهداشت و درمان و ۱.۲ تولید ناخالص ملی کشورمان صرف دارو می‌شود، گفت: در حال حاضر با اتکاء به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، ظرفیت میزان تولید دارو در کشورمان بیش از نیاز مصرف داخلی کشور است.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: هر دو کشور می توانند با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی از ظرفیت‌های متقابل یکدیگر بهره ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه