English

عبدالرضا گلپایگانی:

برای مبارزه با فساد چند نفر را به دلیل برخی تخلفات اخراج کردیم

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: ما برای مبارزه با فساد چند نفر از همکاران مان را به دلیل برخی تخلفات در حوزه شهرسازی اخراج کردیم.

برای مبارزه با فساد چند نفر را به دلیل برخی تخلفات اخراج کردیم

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در حاشیه صد و‌چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما برای مبارزه با فساد چند نفر از همکاران مان را به دلیل برخی تخلفات در حوزه شهرسازی اخراج کردیم، زیرا اعتقاد داریم که تخلف چند نفر نباید چهره بیش از ۶۰ هزار کارمند شهرداری را مخدوش کند.

وی افزود: هیچ‌ پروانه ای خارج از مقررات و ضوابط امکان صدور ندارد و سیستم ها را به سمتی برده ایم که امکان فساد در آن وجود نداشته باشد.

گلپایگانی گفت: یکی از بخش‌هایی که امکان فساد را افزایش می داد بحث عوارض‌ و ثابت ماندن قیمت آن بود در حالی که ما با هدف رفع فساد، عوارض را به روز کردیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران افزود: آمار تخلفات در سالهای گذشته و این ۶ ماهی که بنده فعالیت خود را آغاز کرده ام باید مورد توجه قرار گرفته و مشخص شود چه تغییری کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که عوارض در شهر تهران در مقایسه با سالهای قبل چقدر تفاوت کرده و چند درصد افزایش یافته است گفت: باید رقم عوارض را نسبت به سایر کلان شهرها مورد بررسی قرار داد.

گلپایگانی گفت: در سایر کلان شهرها عوارض ۵ درصد قیمت فروش ملک است اما در تهران در بالاترین حد خود این عدد به ۲ درصد هم نمی‌رسد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: پول عوارض چه می شود؟ مگر غیر از این است که برای ساخت و ساز و نگهداشت شهر استفاده میشود؟

وی ادامه داد: در تهران هزینه نگهداری شهر و ساخت و سازها قابل مقایسه با شهرهای دیگر نیست و باید به این امر هم‌ توجه داشت.

گلپایگانی افزود: در یک خیابان یک فرد خانه دو طبقه اش را به ۵ طبقه تبدیل می‌کند حال ما باید برای این ۳ طبقه اضافه شد مترو  و فضای شهری ایجاد کنیم.

وی گفت: این خیلی طبیعی است که هر کسی که منفعت بیشتری شامل حالش میشود هزینه های شهر را هم بدهد و این موضوع عجیبی نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه