English

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

با صرفه جویی قیمت تمام شده بلیت مترو را از ۲۳۴۰ تومان به ۲۲۷۰ تومان رساندیم/ دولت سهم خود را در یارانه بلیت مترو پرداخت نمی کند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به رغم همسو بودن دولت و شهرداری اما اکنون دولت سهم خود را در یارانه بلیت مترو تا کنون پرداخت نکرده است.

با صرفه جویی قیمت تمام شده بلیت مترو را از 2340 تومان به 2270 تومان رساندیم/ دولت سهم خود را در یارانه بلیت مترو پرداخت نمی کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محسن پور سیدآقایی در پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه افزایش قیمت بلیت مترو با بیان این مطلب افزود: با صرفه جویی هایی که انجام دادیم توانستیم قیمت تمام شده بلیت مترو را از 2340 تومان به 2270 تومان برای سال آینده کاهش دهیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت بلیت تک سفره مترو تهران از 800 تومان به 1000 تومان ادامه داد: اگر قیمت بلیت پایه و تک سفره متر تهران را از 800 تومان به 1000 تومان رساندیم به این معنی نیست که هزینه سفر 1000 تمان شده است بلکه متوسط قیمت بلیت برای مصرف کننده حدود 700 تومان خواهد بود .

معاون شهردار تهران با اشاره به قانون پرداخت یارانه بلیت مترو بیان کرد: مطابق این قانون دولت، شهرداری و شهروندان هر کدام باید سهم یک سوم خود را بابت هزینه بلیت مترو پرداخت کنند اما متاسفانه دولت سهم خود را پرداخت نمی‌کند.

وی یادآور شد: به رغم آنکه هم شورای شهر و هم شهردار تغییر کرده است، اما دولت تا این تاریخ هنوز سهم خود را پرداخت نکرده است. بنابراین عملا دو سوم هزینه بلیت مترو بر گردن شهرداری است.

پور سید آقایی با بیان اینکه 1000 تومان در واقع بیشترین مبلغی است که از مسافران دریافت خواهد شد، توضیح داد: با توجه به تغییراتی که روی قیمت بلیت تک سفره  بر مبنای مسافت و کارت بلیت مترو تعیین می شود،1000 تومان  بالاترین مبلغی است که مردم پرداخت می کنند، آن هم فقط برای کسی که بلیت تک سفره تهیه می کنند این در حالی است که حتی این این مبلغ  نیز یک سوم قیمت تمام شده نیست.

وی این میزان افزایش قیمت بلیت مترو را بسیاز اندک دانست  گفت: ارزان کردن به نفع مردم تمام تمام نخواهد شد. درواقع برخلاف چیزی که در کشور جوسازی می شود که هر چیزی ارزان‌تر است یعنی به نفع مردم است این در نهایت دودش به چشم مردم می رود.

به اعتقاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ اگر نتوانیم مترو را درست اداره کنیم، نتوانیم هزینه‌های مترو را برای خود مردم تامین کنیم تا سرویس مناسب به آنان ارایه بدهیم در این صورت ارزان بودن معنی‌اش حمایت از مردم نیست. در حالی که حمایت از مردم یعنی خدمات مناسب به آن ها بدهیم و بتوانیم مترو را توسعه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به نظرسنجی های انجام شده درمورد افزایش قبمت بلیت مترو تهران افزود:  این نظر سنجی نشان میدهد بیش از 60 درصد مسافران مترو حاضر اند عوارض و هزینه بیشتر بدهند اما تعداد قطار بیشتر شود که از این ازدحام خلاص شوند. در واقع  مردم حاضرند هزینه بدهند تا پولشان صرف توسعه شود. ما هم هزینه‌های مترو را پایین آوردیم و درآمد حاصل از افزایش قیمت را صرف توسعه و سرویس دهی بیشتر خواهیم کرد، در این صورت تصور می‌کنم که مردم هم رضایت داشته باشند.

پور سید آقایی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به افزایش بلیت مترو تهران- کرج بیان کرد: پیشنهاد شهرداری درباره قیمت بلیت این منطقه هزار و 500 تومان است. در حال حاضر شهرداری تهران به مسافران کرج دو سرویس ارائه می دهد یکبار کسانی که از کرج می‌آیند در مترو صادقیه، مجددا در ایستگاه صادقیه یا ایستگاه ارم سبز سوار متروی داخل شهر می شوند و ادامه مسیر می دهند. این 1500 تومان برای دو مسیر است.

به گفته وی؛ افرادی که از مترو ارم سبز خارج شوند، تغییر مسیر نداده و از کارت بلیت استفاده کنند، مبلغ شان 1500 تومان نیست، بلکه نزدیک 1000 تومان خواهد بود. در زمان برگشت نیز به دلیل اینکه داده‌های کارت کسانی که مجدد وارد ایستگاه کرج خواهند شد  را نداریم در برگشت چه 1500 تومان تصویب شود چه 2 هزار تومان، مسافر همان پول بلیت 1000 تومان را پرداخت خواهد کرد.

معاون شهردار تهران یادآور شد: پیشنهاد 1500 یا 2 هزار تومانی بلیت مترو کرج فقط یک طرفه است، در صورتی که از تهران به سمت کرج مسافران حداکثر 1000 تومان پرداخت می کنند.

وی درباره مترو فرودگاه امام خمینی (ره)  نیز تاکید کرد: در این بخش نیز شرکت بهره برداری مترو پیشنهاد افزایش قیمت بلیت به 10 هزار تومان داده است، اما پیشنهاد ما همان 6 هزار تومان است. البته قبلا هم همین میزان بوده اما اجرا نشده است؛ چراکه مترو فرودگاه امام خمینی (ره) راه‌اندازی جدی هم نشده بوده است. بنابراین پیشنهاد ما برای برای شروع و رونق کار مترو فرودگاه 6 هزار تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه