English

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد:

فروش طرح ترافیک یک ساله عادلانه نبود/ امکان درآمد ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران از اجرای طرح جدید دریافت آرم ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با اجرای طرح جدید دریافت آرم طرح ترافیک شهرداری تهران 500 میلیارد تومان درآمد به دست می آورد.

فروش طرح ترافیک یک ساله عادلانه نبود/ امکان درآمد 500 میلیارد تومانی شهرداری تهران از اجرای طرح جدید دریافت آرم ترافیک

به گزارش خبرگزاری موج، محسن پور سیدآقایی در حاشیه جلسه اضطراری مدیریت بحران شهر تهران که به ریاست شهردار برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: دلیل اصلی تغییر شیوه فروش طرح ترافیک سالانه این بود که در روش قبلی طرح ترافیک به صورت عادلانه بین مردم توزیع نمی شد.

وی ادامه داد: شیوه سنتی توزیع طرح ترافیک سالانه مشکلاتی را برای ساکنان مرکز شهر ایجاد کرده بود به گونه ای که این مساله باعث خروج ساکنان محدوده های مرکزی شهر به سایر مناطق شده بود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه  در طراحی جدید شرایط شهروندان ساکن در محدوده مرکزی شهر بیشتر مد نظر قرار گرفته است، یادآور شد:  در شرایط قبلی تنها 100 هزار نفر از طرح ترافیک سالانه استفاده می کردند این در حالی است که در تهران 4 میلیون خودرو در تهران شماره‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح ترافیک سالانه هزار خودرو امکان استفاده از این طرح را نداشتند، بیان کرد: این در حالی بود  افرادی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را داشتند باید روزانه برای خرید طرح ترافیک 40 هزار تومان پرداخت می‌کردند.

پور سیدآقایی با تاکید بر اینکه این شیوه عرضه طرح ترافیک با عدالت اجتماعی منافات دارد، گفت:  اعتقاد داریم که تمام شهروندان ساکن تهران باید امکان ورود به محدوده طرح ترافیک را داشته باشند.

به گفته وی، در این طرح قیمت طرح ترافیک روزانه از 40 هزار تومان کاهش یافت و به ساعات مختلف روز تقسیم  شد. به عنوان مثال افرادی که تنها می خواستند 2 ساعت در محدوده طرح ترافیک تردد کنند، نباید 40 هزار تومان پرداخت می کردند بلکه یک‌چهارم قیمت آن را می‌پردازند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس شیوه جدید تمام خودروها امکان ورود به محدوده طرح ترافیک را پیدا می کنند، تاکید کرد: برای جلوگیری از ترافیک در محدوده طرح ترافیک عوارض از خودروها گرفته می‌شود به‌طور مثال در ساعات اوج ترافیک حداکثر قیمت گرفته می‌شود که البته نسبت به وضع موجود 10درصد کاهش قیمت دارد.

وی با بیان اینکه مطالعات تخصصی در مورد اجرای این شیوه عرضه طرح ترافیک انجام شده است، افزود: براساس ارزیابی های انجام شده، تعیین کرده ایم که با چه رقمی و چه سقفی از تقاضا با اجرای این طرح مواجه خواهیم شد. البته در این طرح پیشنهادی روزهای پنجشنبه لغو طرح ترافیک است و مردم می‌توانند برای کارهای غیر ضروری و خرید از روزهای پنجشنبه استفاده کنند. همچنین مردم ساکن منطقه براساس این طرح اجازه دارند تا ساعت 30: 8 صبح از این منطقه خارج شده و عوارضی بابت آن پرداخت نمی‌کنند.

وی درباره میزان درآمدزایی اجرای شیوه جدید ارائه طرح ترافیک برای شهرداری تهران بیان کرد: شهرداری تهران به درامدزایی از این شیوه فکر نمی کند، بلکه در نظر دارد تا با اجرای ان طرح ترافیک به صورت عادلانه توزیع شود.

پور سید آقایی ادامه داد: این طرح در حد پیشنهاد است و باید توسط شهرداری و شورای‌عالی ترافیک تصویب شود. براساس این طرح کسانی که بعد از ساعت 10 تا 16 وارد این طرح می‌شود یک‌سوم قیمت کسانی را می پردازد که در اوج ترافیک و از صبح تا عصر وارد این محدوده شوند . براساس این طرح درآمد شهرداری اضافه می‌شود اما آنچه که از مردم می‌گیریم کاهش پیدا می‌کند و در حقیقت ارگان‌ها و سازمان‌هایی که از سهمیه طرح ترافیک استفاده می‌کنند هزینه بیشتر می‌پردازند.

به گفته وی؛ در حال حاضر از طرح ترافیک 350 میلیارد  دریافت می‌شود ، اما پیش‌بینی می کنیم با اجرای کامل این طرح درآمد شهرداری به 500 میلیارد تومان برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه