English

افزایش ۲۴ هزار تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستانی کشور

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت از افزوده شدن 24 هزار تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستانی کشور خبر داد.

افزایش 24 هزار تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستانی کشور

به گزارش خبرگزاری موج، محمد هادی ایازی در دومین همایش خیرین عرصه سلامت با اشاره به فعالیت دولت یازدهم در عرصه سلامت و اهتمام ویژه وزرای قبل در شکل گیری مجمع خیرین سلامت گفت: هدف‌گذاری وزارت بهداشت بر اضافه کردن ۲۱ هزارتخت بیمارستانی بوده که این تعداد به ۲۴هزار تخت بیش از هدف گذاری رسید و ۴۵هزار تخت بیمارستانی تعمیر شده است.

وی ادامه داد: در روستاهای محروم کشور ۲هزار خانه سلامت مرکز جامع با مشارکت خیرین ساخته شده است.

ایازی، مقوله سلامت را از مسائل مهم مورد توجه دولتها عنوان کرد و افزود: با وجود احساس مسئولیت دولت در عرصه سلامت نیازمند مشارکت مردم در توسعه زیر ساختی حوزه سلامت هستیم.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به حضور و مشارکت خیرین سلامت در نقاط مختلف کشور افزود: بخش قابل توجهی از احداث 340 مرکز بهداشتی آذربایجان غربی با همت خیرین سلامت انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۸۷۵خیریه سلامت در کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: اداره ۴۰۰ درمانگاه توسط خیرین، احداث ۴۲بیمارستان به همت خیرین انجام شده است.

ایازی با اشاره به وجود ۶۲۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت اظهار کرد: طی سال جاری شبکه ملی سازمان مردم نهاد در حوزه سرطان با حضور ۶۴سازمان مردم نهاد و خیریه سلامت راه اندازی شده است.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه ۳۵۰هزار بیمار سرطانی در کشور وجود داشته و سالانه ۹۰ هزار بیمار به این تعداد اضافه می شود، گفت: دولت به تنهایی قادر به تامین منابع نبوده و تنها از طریق مشارکت مردمی قادر به حل دغدغه های این حوزه خواهیم بود.

وی با اشاره به گروههای جهادی و داوطلب در عرصه سلامت افزود: ۲۱۲گروه جهادی در تقاط محروم خدمت رسانی می‌کنند.

ایازی گفت: ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم با همکاری خیرین و دندانپزشکان داوطلب توزیع شده که خدمتی ارزنده دراین حوزه محسوب می شود.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به حضور گسترده خیرین در عرصه سلامت اظهار کرد: باید در توسعه زیرساختهای سلامت فرهنگسازی شده و برای حضور گسترده  مردم در این عرصه گام های جدی تری برداشته شود.

وی بیان کرد: نباید فعالیت خیرین تنها به توسعه مراکز درمانی منوط شود بلکه توسعه مراکز پیشگیری و درمانی و مدیریت سلامت نیز حایز اهمیت است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه