English

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی:

شهیدی: دانش آموزان، ۴۶ هزار نامه به شهیدان نوشتند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: دانش آموزان کشور در قالب طرح ملی نامه به یک شهید، تاکنون 46 هزار نامه به شهدا نوشته اند.

شهیدی: دانش آموزان، 46 هزار نامه به شهیدان نوشتند

به گزارش خبرگزاری موج، طرح ملی نامه به یک شهید به عنوان موضوع انشای دانش آموزی است که از بهمن ماه امسال در تمام استان های کشور آغاز شده است و حدود ٧٨ استاد دانشگاه داوری این نامه ها را به عهده دارند که در نهایت، 22 اثر برتر، معرفی و در روز سوم خرداد 96 همزمان با روز جهاد و مقاومت از آثار برتر تجلیل می شود.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی روز دوشنبه در همایش ملی مشاورین ایثارگران در دستگاه های اجرایی تاکید کرد: با این نامه ها می توان فهمید که نسل جدید با شهدا چه حرفی دارند و به آنان چه می گویند.

**فرهنگ ایثار و شهادت، عامل پیروزی ما در جهان

شهیدی همچنین در بخش دیگری از سخنانش،عامل بقا، پیروزی و حفظ ما در برابر جنگ نابرابر در مقابل قدرت های دنیا را فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.

وی گفت: البته این فرهنگ، ما را در جهان نیز پیروز کرد و با گذشت 38 سال از عمر انقلاب روز به روز قدرتمندتر شدیم.

وی همچنین در خصوص تاسیس بنیاد شهید نیز اظهار کرد: بنیاد، روز بیست و دوم اسفند ماه ١٣٥٨به دستور امام راحل ، تاسیس شد و تا قبل از آغاز دوران دفاع مقدس، هزار و 781 شهید زیر پوشش بنیاد قرار گرفتند اما امروز، حدود 230 هزار شهید از شهدای ترور، جنگ، منا ، اربعین و مدافعان حرم ،تحت پوشش بنیاد شهید هستند.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران تاکید کرد: رسیدگی به رفاه و وضعیت معیشتی خانواده شهدا و ایثارگران و نیز توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی در خصوص روز شهید (22 اسفند ) هم خاطرنشان کرد: از سال 1383 در شورای انقلاب فرهنگی، روز 22 اسفند به عنوان روز شهید، ثبت و در تقویم قرار گرفت، اما در گذشته این مراسم ، بین خانواده شهدا برگزار می شد و رنگ و بویی نداشت.

شهیدی در ادامه به یک نظرسنجی در سال 91 هم اشاره کرد که براساس نتایج آن ، تنها 1 / 6 درصد مردم با روز شهید آشنا بودند.

معاون رئیس جمهوری در این خصوص خاطرنشان کرد: این در حالی است که در دولت تدبیر و امید با تاکیداتی که از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، فعالیت های خود را در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گسترده تر کردیم تا جایی که آشنایی مردم با روز شهید در سال ٩٢ به ١٠ درصد رسید و در سال های ٩٣ و ٩٥ هم به ترتیب 5 / 36 و ٤٤درصد ارتقاء یافت.

وی با بیان اینکه امسال نیز٢٢ اسفند با سالگرد رحلت ام البنین (س) مصادف شد ، گفت: ازجمله مراسمی که در هفته شهید برگزار شد، کنگره بین المللی شهدا بود که از هشت اسلامی حدود 30 تن از مادران شهید حضور داشتند. 

شهیدی خاطرنشان کرد: اولین برنامه روز شهید در مشهد که پایتخت فرهنگی است با حضور رئیس جمهوری برگزار شد. همچنین مراسمی را با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم؛ ضمن اینکه روز پنجشنبه نیز مراسمی در گلزار شهدا برپا شد.

همایش ملی مشاورین ایثارگران در دستگاه های اجرایی روز دوشنبه در سالن سید الشهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه