English

بیانیه فعالان فرهنگی دانشگاه و حوزه خواستار مقابله با هجوم به حجاب شدند

جمعی از فعالان فرهنگی در تبیین راهبرد مقام معظم رهبری انقلاب و مکتب حاج قاسم در خطاب به مسئولان در بیانیه‌ای تأکید کردند که با هجوم ساختارشکنانه به «حجاب» به شکل هوشمندانه ای مقابله کنید.

بیانیه فعالان فرهنگی دانشگاه و حوزه خواستار مقابله با هجوم به حجاب شدند

به گزارش خبرگزاری موج، جمعی از فعالان فرهنگی دانشگاهی و حوزوی در تبیین راهبرد مقام معظم رهبری و مکتب حاج قاسم، خطاب به مسئولین، بیانیه‌ای ارائه کردند و بیش از یک هزار نفر به امضای بیانیه پرداختند.

در این بیانیه آمده است:

«استقلال» انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی مان از نظام استعماری جهانی، برآمده از اراده الهی مردم ایران است. نه انقلاب با میلیشیا پیروز شد و نه نظام مان با توتالیتر، خود را در مقابل غائله‌های دست ساز استعمار صیانت بخشید. نظام مان به مانند دموکراسی الیگارشیک غربی متظاهرانه شعار آزادی نمی‌دهد بلکه حقیقتاً استوار بر «آزادی» و «اراده» مردم است.

نظام مان خلاف به ظاهر دموکراتیک‌ترین کشورهای غربی، حاضر است هزینه این آزادی را با تحمل ماه‌ها آشوب و هنجار شکنی در خیابان و شهادت عزیزان بسیجی و انتظامی اش تحمل کند. بسیجی اگر توتالیتر بود، سلاح در دست داشت و یک مزدور آشوبگر نمی‌توانست با چاقو بدن مطهرش را پاره پاره کند. این همه برای آن بود که صف برادران و خواهران غافل خودمان را از همان اقلیت مزدور هنجار شکن و آشوبگر جدا کنیم. این صبر انقلابی این بار نیز با پیروزی چشمگیری به نتیجه رسید. به تعبیر رهبر عزیزمان، آنها امیدشان به همین دختر و زن بدحجاب (به تعبیر ایشان ضعیف در حجاب) بود که «کشف حجاب» کند.

اتفاقاً او «ایستادگی کرد» و «تو دهن آنها زد» تا اثبات شود در صف ما و در کنار رهبر عزیزمان اصل حجاب را هم به عنوان یک «ضرورت شرعی» و هم «ضرورت هنجاری اجتماعی» پذیرفته است و با این حجم پر فشار هم حاضر به قرار گرفتن در صف جماعت «کشف کننده حجاب» قرار نمی‌گیرند.

اساساً این هنر مکتب امام خمینی و شاگردان آن مکتب همچون حاج قاسم سلیمانی است که با تمام وجود تلاش می‌کنند همه مردم ایران را در کنار «مدافعان حرم در عراق و سوریه» در صف واحد قرار داده و صف آنان را از پروژه اجنبی «نه غزه نه لبنان» جدا سازد.

برخی از برادران انقلابی عمق این راهبرد و اعتقاد انقلاب اسلامی به «آزادی» و «اراده مردم» را درک نمی‌کنند. اقلیتی از این عزیزان در زبان هم آزادی را نفی می‌کنند. برخی دیگر گرفتار در سیاست بازی اند. این دسته در زبان تظاهر به آزادی می‌کنند اما هیچ درکی از عمق راهبردی آن ندارند. رهبر عزیزمان فرمودند کسانی که ضعف در حجاب دارند را «نباید متهم به ضد انقلابی کرد». عده‌ای این فرمایش رهبر انقلاب را در کنار مهربانی و رحمت حاج قاسم بر اسلام لیبرال، منفعل و التقاطی حمل کردند. به این معنا که ما برای «حفظ نظام» باید «کشف حجاب» را بپذیریم و حق هیچ برخوردی با هنجارشکنان «کشف حجاب» نداشته باشیم.

رمز گشایی از فرمایش رهبر عزیزمان و مهربانی حاج قاسم عزیز بر مماشات و معامله کردن روی ارزش-های «ضروری» و عقب نشینی در مقابل «پروژه استعمار» برای «حفظ نظام» توهمی محض است. استعمار به کمتر از فتح سنگر به سنگر راضی نمی‌شود و در نهایت «استقلال» ما را هدف گرفته است و ما را همانند قبل انقلاب «گاو شیرده ایالات متحده» می‌پسندد.

هدف اساسی ما در جمهوری اسلامی از «آزادی»، رسیدن به «استقلال» بر پایه اراده الهی مردم است. از این رو دلالت‌های فرمایشات رهبر معظم انقلاب نه تنها مماشات در مقابل هنجار شکنی «کشف حجاب» نیست بلکه اساساً هدف از این صف آرایی، آشکار ساختن عدم مشروعیت هنجار شکنی «کشف حجاب» است. این مهمترین مقدمه برخورد با «کشف حجاب» است. البته برخورد با کشف حجاب الزاماً منحصر در روش «گشت ارشاد» نیست. حاکمیت ابزارهای هوشمندانه و کریمانه تری برای برخورد جدی با پروژه استعماری و هنجار شکن «کشف حجاب» دارد.

ما امضا کنندگان این بیانیه تحریف گفتمان رهبر عزیزمان و مکتب حاج قاسم را کاملاً مردود دانسته و به فعالان سیاسی و رسانه‌ای توجه می‌دهیم که در اظهار نظر جانب تقوا و بصیرت را رعایت کنند. به مسؤولان نیز متذکر می‌شویم که به تکلیف خود عمل کرده و با هجوم ساختارشکنانه «کشف حجاب» به شکل هوشمندانه ای مقابله کنند.

در انتها به عده اندکی که هوس رقصیدن به ساز پروژه استعمار برای کسب قدرت سیاسی دارند نیز متذکر می‌شویم از سابقه «کسانی که به هوس کسب قدرت، ضرورت‌های شریعت الهی را به بازی گرفتند، عبرت بگیرید و گرنه با سیلی همین مردم در زمره بدنامان تاریخ جای خواهید گرفت».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه