English

هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های آذربایجان‌شرقی

سرپرست مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیش‌بینی بارش رگباری باران در استان گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

 هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، عبدالصمد رحیمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با فعالیت متناوب سامانه بارشی از عصر یکشنبه، رگبار باران، غرش آذرخش، بارش برف و مه در نواحی سردسیر و مرتفع و وزش باد، گاهی به نسبت شدید، استان را فرامی‌گیرد.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا شب پنجشنبه در استان حاکم است، اظهار کرد: به‌دنبال فعالیت این سامانه بارشی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بارش تگرگ در نواحی مستعد، لغزندگی و مه‌گرفتگی در استان دور از انتظار نیست.

سرپرست مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تمامی نواحی استان را فرامی‌گیرد، گفت: با توجه به پیش‌بینی رخداد تندبادهای لحظه‌ای در این بازه زمانی، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد؛ بنابراین اقدامات لازم برای محکم کردن این نوع سازه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، سقف گلخانه‌ها و عدم‌پارک خودرو در کنار درختان ضروری است.

رحیمی خواستار لغو سفرهای غیرضروری، احتیاط در سفرهای برون‌شهری به‌ویژه مناطق کوهستانی، پرهیز از فعالیت کوهنوردی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و امدادی مانند شهرداری‌ها، راهداری‌ها، هلال‌احمر و پلیس‌راه برای خدمات‌رسانی به مردم شد.

وی با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مواجهه با این شرایط آب و هوایی، یادآور شد: عدم‌تردد در حریم، بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون‌شهری و برون‌شهری و پاکسازی دهانه پل‌ها ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه