English

مدیرعامل سازمان شبکه حمل‌ونقل شهرداری تبریز:

فاز اول پروژه نصب ۲۰۰۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک در تبریز آغاز شد

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری تبریز از آغاز عملیات فونداسیون و نصب فاز اول دوربین‌های نظارت تصویری و پلاک‌خوان در سطح شهر تبریز خبر داد.

فاز اول پروژه نصب ۲۰۰۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک در تبریز آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، محبوب عبداله‌پور با اعلام این خبر اظهار کرد: فاز اول نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف با فونداسیون‌ریزی در چند نقطه از سطح شهر آغاز شد و امید است هرچه سریع‌تر فاز اول این طرح تکمیل شده و دوربین‌های ثبت پلاک نصب و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: با دستور شهردار کلانشهر تبریز، ۲ هزار دستگاه دوربین نظارتی و ثبت تخلف(پلاک خوان) برنامه‌ریزی شده است که پس از فونداسیون‌ریزی و پایه‌گذاری، این دوربین‌ها در سطح شهر نصب خواهند شد که با اتمام نصب ۲ هزار دستگاه دوربین، مدیریت هوشمند ترافیک شهر تبریز محقق شده و شاهد کاهش حوادث و تخلفات ترافیکی خواهیم شد.

وی ادامه داد: فاز اول شامل رفع نقص و تامین زیرساخت و سامانه‌های لازم برای ۳۰۰ دوربین بوده است که تا پایان سال‌جاری با خرید دوربین و تجهیزات مورد نیاز ۶۵ دستگاه دوربین تکمیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری تبریز تشریح کرد: فاز دوم پروژه با مبلغ اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان با برگزاری مناقصه عمومی به پیمانکار واجد شرایط واگذار خواهد شد که مرحله اول مناقصه برگزار و در مرحله دوم دارندگان گواهی افتا قیمت پیشنهادی خود را به سازمان ارائه می‌کنند که حداکثر تا ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ قرارداد اجرایی با پیمانکار واجد شرایط منعقد و عملیات اجرایی شروع و طبق برنامه زمانبندی طراحی شده، تعداد دوربین‌های شهر تبریز به ۷۲۰ دستگاه خواهد رسید.

وی اذعان کرد: باتوجه به اینکه در این دو فاز نقاط ترافیکی و مهم از نظر حمل‌ونقل انتخاب شده و شبکه فیبر نوری لازم در حال اجرا است بنا به دستور شهردار تبریز و تاکید استاندار، در مورخه ۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ تمامی نقاط مهم شهر و گره‌های ترافیکی با استفاده از هوش مصنوعی به صورت هوشمند مدیریت شده و برنامه‌های ترافیکی لازم، اجرایی می‌شود.

وی در خاتمه یادآوری کرد: با تامین زیرساخت لازم توسط شهرداری و پلیس راهور و رعایت قوانین توسط مردم شریف تبریز شاهد ترافیک روان، پاک و امن در تبریز باشیم که بتواند رضایت شهروندان را فراهم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه