English

رئیس دانشگاه تبریز:

پیامبر(ص) تلاش کرد که ارزش‌های اسلامی و عدالت را در جامعه گسترش دهد

رئیس دانشگاه تبریز گفت: پیامبر(ص) تلاش کرد که ارزش‌های اسلامی و هم عدالت در جامعه گسترش دهد و دستورات الهی در زمین اجرا کند.

پیامبر(ص) تلاش کرد که ارزش‌های اسلامی و عدالت را در جامعه گسترش دهد

صفر نصراله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: یک ویژگی مهم پیامبر(ص)امین بودن است که قبل از بعثت هم این ویژگی را داشتند، امین به معنای امانت داربودن هست و راستگو بودن.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های اساسی و برجسته پیامبر(ص) متخلق بودن بود چون پیامبر (ص) انسان کاملی بود و در قرآن هم به اخلاق پیامبر (ص) اشاره شده است.

نصرالله زاده تاکید کرد: دیگر ویژگی ایشان مهربانی ایشان بود که می فرمایند اگر شما مهربان نبودید، متخلق به اخلاق اسلامی نبودید مردم از اطراف شما پراکنده می شدند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) تمام فضائل اخلاقی که انسان میتواند به نحو احسن دارا باشد را دارا بودند و ما اگر بخواهیم از پیامبر(ص) پیروی کنیم باید از این ویژگی ها الگو بگیریم و در زندگی بکار ببریم.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) وقتی مبعوث شد تمام رسم و رسوم های دوران جاهلیت را با شجاعت تمام از بین برد و دراین راه هم صدمه های زیادی دید وبسیار اذیت شد ولی استقامت پیامبر(ص) که در قرآن هم مطرح شده است.

نصرالله زاده افزود: می گوییم که اسلام دین سیاسی است و اگر به قرآن هم توجه کنیم سراسر کتاب زندگی ، هم زیست مومنانه دراین دنیا و جمع کردن توشه برای آخرت است و پیامبر(ص) به مصداق کامل آن آیه که خداوند در قرآن می فرماید ما شمارا آفریدیم تا ببینیم چه کسی عمل صالح انجام دهد به این عمل صالح دعوت کرد.

وی بیان کرد: طبیعتا اگر بخواهی دراین جامعه دیانت و زندگی سالم را برقرار کنی بدون داشتن حکومت و نظام اسلامی نمی توان آنها را پیش برد‌.

نصرالله زاده گفت: درنتیجه حضرت پیامبر(ص) درزمان خود و بعدا هم به دنبال ایشان امام علی (ع) به دنبال برقراری نظام اسلامی بودند.

رئیس دانشگاه تبریز در پایان سخنان خود گفت: نظام اسلامی همان چیزهایی پیش بینی شده که در قرآن پیش بینی شده مثل قسط ،گسترش عدالت در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر و سایر دستوراتی که در دین وجوددارد قطعا بدون داشتن نظام اسلامی امکان پذیر نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه