English

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

مسجد، مدرسه و خانواده سه نهاد مدنی تاثیرگذار شهری است

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مسجد، مدرسه و خانواده سه نهاد مدنی تاثیرگذار شهری است که در گذشته نیز تاثیر مهمی در انقلاب اسلامی داشت.

مسجد، مدرسه و خانواده سه نهاد مدنی تاثیرگذار شهری است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام نجف لک‌زایی در دومین نشست مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور و پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی اظهار کرد: تشکیل و برگزاری جلسات مجمع رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی اقدام ارزشمندی است که جای خالی آن طی سال‌های گذشته احساس می‌شد و امیدواریم با برگزاری این جلسات بیش از پیش مسائل فرهنگی را در جامعه اعتلا بخشیم.

وی ادامه داد: در مورد حکمرانی مردمی، استناد به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه می‌کنم که سرتاسر این نامه مربوط به مردم است. حکمرانی و آنچه به نام حکمرانی مطرح می‌شود، در صورتی موفق است که به الزامات آن پایبند باشیم.

وی افزود: اول اینکه نگاه چندعاملی حاصل از نگاه مردم، دولت، نهادهای مردمی و... در آن حضور دخیل باشند. اکنون بزرگترین مشکل شهرهای ما، رهاشدگی آنها است.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای ما مدیریت واحد وجود ندارد و مدیران شهری تنها مدیر بخشی از آن هستند، اظهار کرد: جهت حل مسائل پیش رو، نگاه به مسائل شهری باید چندرشته‌ای باشد و در کنار آن، نگاه فرارشته‌ای نیز به کار گرفته شود. نخبگان مختلف اقتصادی، ورزشی و فرهنگی شهر می‌توانند در امور مختلف شهر نظردهی کنند.

حجت الاسلام لک‌زایی با تاکید بر اینکه در امر فرهنگ باید نگاهمان رو به بالا باشد، ادامه داد: ابزارهای پیشرفت باید متنوع و اعم از ابزارهای نرم(فرهنگ)، نیمه نرم(اقتصاد) و سخت (سیاسی و نظامی) باشند.

وی افزود: مسجد، مدرسه و خانواده سه نهاد مدنی تاثیرگذار شهری است که در گذشته نیز تاثیر مهمی در انقلاب اسلامی داشت. یک کار مهم مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی می‌تواند حذف واگرایی‌ها و ایجاد هم‌افزایی حول مساجد باشد و بودجه فرهنگی حول مساجد هزینه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه