English

عبد عبدی نسب در گفتگو با خبرگزاری موج:

چطور یک سریال چهار میلیاردی به عواملش بیش از دو میلیارد بدهی دارد / از سال پیش مطالباتمان از افسانه هزارپایان را نگرفته ایم

عبد عبدی نسب گفت: این سوال برایمان پیش آمده که چگونه سیما فیلم و یا بخش های دیگر سازمان صدا و سیما، به کسی که پول را گرفته ولی با عوامل یک پروژه تسویه نکرده است کار جدید می دهد؟

چطور یک سریال چهار میلیاردی به عواملش بیش از دو میلیارد بدهی دارد / از سال پیش مطالباتمان از افسانه هزارپایان را نگرفته ایم

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، عبد عبدی نسب ، مدیر تصویربرداری سینما و تلویزیون، در جدیدترین پست صفحه اینستاگرامش از عدم پرداخت دستمزد خودش و همکارانش توسط شهاب عباسی تهیه کننده و کارگردان سریال افسانه هزار پایان خبرداده و به تندی از این تهیه کننده گله کرده بود.

بر همین اساس این هنرمند که هم اکنون مشغول تصویربرداری سریال ستایش 3 است، در گفتگو به خبرنگار موج گفت: من به همراه 4 تصویربردار و یک گروه دوازده نفره تقریبا در اواخر دی ماه با سریال افسانه هزارپایان کلید زدیم و تا پایان اسفندماه (27) سال 1396 مشغول به کار بودیم.

این مدیر تصویربرداری گفت: طول مدت تولید این سریال بیش از این بود اما به دلیل تلاش سازندگان برای تسریع در کار، قرار بر این شد که دو گروه به طور موازی کار تصویربرداری را انجام دهند. پیش از من دو تصویربردار دیگر به نام آقایان حسن اسدی و گودرزی به این پروژه آمده بودند که یکی به دلیل مشکل مالی و دیگری به دلیل سانحه ای که برای یکی از دستیارانش پیش آمده بود از پروژه جدا شده بودند.

ماشینم را فروختم تا بخشی از دستمزد گروهم را بدهم

عبدی نسب افزود: من هم قرار بود که دو تیم را برای مدت یک ماه به این پروژه بیاورم که با پیشرفت کار مدت همکاری به دو ماه رسید و پس از آن، همان طور که از ابتدا هم اعلام کرده بودم برای حضور در پروژه ستایش 3 از سریال افسانه هزارپایان جدا شدم به امید اینکه دستمزدها و هزینه ها طبق قرار پرداخت خواهد شد. این در حالی بود که متاسفانه دستمزد من و گروهم پرداخت نشد و مدام از ابتدای همکاریمان با پروژه تا پایان آن با وعده های امروز و فردا و یک هفته و یک ماه بعدِ تهیه کننده، من مجبور شدم که ماشینم را بفروشم تا دستمزد دستیارانم را بدهم در حالی که با تغییر نرخ دلار قیمت ریالی آن چندین برابر شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا امروز پول ما پرداخت نشده، افزود: ما به همراه چند نفر دیگر از عوامل این پروژه چند باری به سیما فیلم مراجعه کردیم که در آنجا متوجه شدیم، بیش از چهارمیلیارد تومان از این موسسه پول گرفته شده است و تنها کمی بیش از چهل میلیون تومان از مبلغ بودجه سریال باقی مانده است. به گفته مسئولین سیما فیلم، شهاب عباسی حدود دو میلیارد و هفتصد میلیون به عوامل بدهی دارد. در پیگیری های بعدی این تهیه کننده و کارگردان تماس های ما را مسدود کرد و پاسخمان را نداد.

در مجموع هشتاد میلیون تومان طلبکاریم

مدیر تصویربرداری سریال افسانه هزارپایان، در پاسخ به این سوال که مجموع طلب شما از این فرد چه مقدار است گفت: من و دستیارانم، در مجموع هشتاد میلیون تومان از این پروژه طلب داریم که بیش از نیمی از این مبلغ به فردی که تجهیزات را به ما کرایه داده بود و در حال حاضر برخی از تجهیزات من را هم به طور گروگان نزد خود نگه داشته، تعلق دارد.

عَبِد عبدی نسب در پاسخ به این سوال که این مسئله برای چند نفر پیش آمده گفت: تقریبا بیش از صد نفر هستند که گرفتار شده اند.

سریال پنجاه و دو قسمتی چهار میلیارد بودجه گرفته و دو نیم میلیارد کسر آورده!

وی در مورد اینکه چه جوابی به شما داده می شود و در سیما فیلم چه می گویند گفت: تهیه کننده مدعی است که همه چهار میلیارد تومان بودجه برآورد شده را هزینه کرده و دو میلیارد و ششصد میلیون تومان هم کسر بودجه آورده است. به ما می گوید که بیایید از کف دستی که مو ندارد هرچه می خواهید بکنید. در سیما فیلم هم خانم طهماسبی نژاد ما را به آرامش دعوت می کند و می گوید ما تلاش می کنیم که زودتر به پروژه دیگری بپیوندید و در برآورد آنها برای شما جبران کنیم.

عبدی نسب در پاسخ به این سوال که اگر سیما فیلم مطمئن است که هزینه ها را پرداخت کرده برای چه در صدد جبران است گفت: نمی دانم. واقعا پیچیدگی این پروژه برای ما هم مشخص نیست در حالی که سیما فیلم مدعی است که پرداخت تنها چهل و دو میلیون تومان دیگر از قراردادش با شهاب عباسی باقی مانده است.

چرا باید به یک بدهکار پروژه جدید بدهند؟

وی افزود: بعد از اینکه شهاب عباسی در برنامه خندوانه حاضر شد و خبر از شروع پروژه جدیدش داد، عصبانیت ما بیشتر شد و این سوال برایمان پیش آمد که چگونه سیما فیلم و یا بخش های دیگر سازمان صدا و سیما، به کسی که پول را گرفته ولی با عوامل یک پروژه تسویه نکرده است کار جدید می دهد؟

ما عید را چگونه سپری کنیم؟

این هنرمند اظهار داشت: الان هم شب عید است و ما هم مثل همه اقشار دیگر جامعه باید هزینه های سنگین زندگی را بپردازیم و از این طریق گذران زندگی می کنیم. من هم هر چندبار که توانسته ام تماس گرفته ام که پاسخگو نبودند و دیگر هیچ راهی جز اعلام در فضای مجازی به ذهنم نرسید.

شهاب عباسی تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه تلویزیونی افسانه هزارپایان،  پیش از این شکرآباد و دست به نقد را در شبکه نسیم روی آنتن برده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه