English

نماینده تهران در مجلس در گفتگو با موج؛

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر باید در مجلس تصویب شود/ ظریف را به مجلس احضار می کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر باید در خانه ملت تصویب شود و بدون تایید قوه مقننه غیر قابل اجرا است.

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر باید در مجلس تصویب شود/ ظریف را به مجلس احضار می کنیم

مصطفی کواکبیان در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: روز گذشته اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر با حضور رییس جمهوری کشورمان برگزار و طی آن کنوانسیون رژیم حقوقی این دریا به امضای سران کشورهای فوق رسید.

وی افزود: حال پرسش این است که مگر قرار نبود در این اجلاس درباره رژیم حقوقی صحبت نشده و درباره مسائلی چون محیط زیست و ماهی گیری و عدم حضور نظامیان سران کشورها نظرات خود را مطرح کنند، پس چگونه کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر به امضا رسیده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی تمام معاهدات و توافقات میان دولت ایران با دول خارجی باید ابتدا به تصویب مجلس برسد و این کنوانسیون نیز از این قائده مستثنی نیست.

حسن روحانی انتصاب

کواکبیان در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه واکنش مجلس چه خواهد بود، گفت: ما در حال کسب اطلاع از کم و کیف اجلاس هستیم و به همین دلیل وزیر خارجه را به مجلس احضار کرده و در این باره از وی توضیح خواهیم خواست.

وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع مجلس اجازه تضییع حقوق ملت ایران و تمامیت ارضی کشور را نخواهد داد و این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد. البته ممکن است دولت هم نقطه نظراتی داشته باشد و در این زمینه از وزیر خارجه سوال خواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه