English

سفیر سابق ایران در استرالیا در پاسخ به موج

اسرائیل به دنبال ایجاد راه تنفسی برای تروریست ها در منطقه است

سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: حملات رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه اقداماتی در راستای ایجاد راه تنفسی برای تروریست ها و به عقب انداختن اضمحلال این رژیم است.

اسرائیل به دنبال ایجاد راه تنفسی برای تروریست ها در منطقه است

محمد حسن قدیری بیانه در خصوص حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه از بلندی های جولان به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: داعش و دیگر گروه های تروریستی با حمایت آمریکا، انگلیس و اسرائیل برای درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر و دور کردن آنها از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی به وجود آمد. این سه کشور با حمایت رژیم های مرتجع منطقه نیروهای مقاومت در همه کشورها را مورد هدف قرار دادند.

وی ادامه داد: در حقیقت شکست تروریست ها در عراق، سوریه و لبنان به منزله شکست طرح صهیونیست ها در اهداف خود است. از این رو صهیونیست ها با حمله به جولان و غزه و ضربه زدن به ارتش سوریه تلاش می کنند راه تنفسی برای تروریست ها فراهم کنند.

جبهه مقاومت تا شکست کامل تروریست ها پیش می رود

این کارشناس مسائل حوزه سیاست خارجی با تاکید بر ادامه راه مقاومت خاطر نشان کرد: جبهه مقاومت تا شکست کامل تروریست ها در عراق، لبنان و سوریه پیش می رود و این بزرگترین ضربه به رژیم صهیونیستی است. با این حال حق ضربه زدن به این رژیم به خاطر تعرضات نظامی اخیرش در سوریه برای دمشق محفوظ است که در زمان مناسب تلافی خواهد شد.

قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال که آیا در صورت واکنش نظامی دمشق به تحرکات اسرائیل، ایران نیز در کنار دولت سوریه قرار خواهد گرفت یا خیر گفت:در مرحله فعلی هدف ایران پاکسازی سوریه و عراق از لوث وجود تروریست ها است که براین اساس دولت سوریه به تنهایی می تواند پاسخ رژیم اسرائیل را بدهد.

وی افزود: هم اکنون سوریه و عراق به دلیل مبارزه با تروریست ها که بسیار پیچیده تر از صهیونیست ها می جنگند، از تجربه بالایی برخوردار شده اند. در همین راستا نیروهای مردمی در این کشورها شکل گرفت و این مساله بر قدرت ضربه ارتش این دو کشور افزوده است. ضمن آنکه ما شاهد بودیم حزب الله به تنهایی و بدون داشتن سلاح های پیشرفته توانسته چندین بار رژیم صهیونیستی را در رسیدن به اهداف نظامی اش شکست دهد، در این صورت آیا ممکن است دولت سوریه با همراهی مردم خود قادر به چنین کاری نباشد؟

سفیر سابق ایران در استرالیا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به تغییر موازنه به نفع جمهوری اسلامی ایران پس از شکست تروریست ها در منطقه گفت: در حال حاضر هم اسرائیل با بمباران مواضع ارتش سوریه در حال پاسخ به این مساله است. اگرچه ممکن است به نظر برسد این اقدامی تاکتیکی محسوب می شود اما از آنجا که این رژیم فعلا به فکر عبور از این برهه و نجات خود در شرایط کنونی است برنامه بلند مدتی برای واکنش به اوضاع را ندارد. 

وی اظهار داشت: چندی قبل پنتاگون پیش بینی کرد که رژیم صهیونیستی تا سال 2025 دیگر وجود خارجی نخواهد داشت. علت این مساله هم در اتکای صهیونیست ها به ارتش است. این ارتش در جنگ شش روزه توانست نیروی نظامی اعراب را شکست دهد و مناطقی از چند کشور عربی را به اشغال خود در آورد. اما با شکل گیری نهضت مقاومت در لبنان و ظهور حزب الله، ارتش اسرائیل در تمامی تجاوزاتش به غزه و لبنان شکست خورد. لذا تکیه گاه ذهنی صهیونیست ها از بین رفت. همین امر امروز موجب شده تا مردم ساکن در سرزمین های اشغالی به فکر مهاجرت معکوس به کشورهای خود باشند. آنها احساس امنیت ندارند و هرچه بیداری اسلامی به جلو حرکت کند نسبت به بهبود شرایطشان ناامیدتر می شوند.

قدیری ابیانه ادامه داد: رژیم صهیونیستی خود را رو به اضمحلال می بیند و تلاش دارد مانع سرعت گرفتن این روند شود. این در حالی است که زمانی مقامات اسرائیلی شعار از نیل تا فرات سر می دادند و حتی دو رنگ آبی پرچم آنها نشان از برنامه آنها برای سیطره بر این دو رود بود که 20 کشور منطقه و حتی مکه و مدینه را شامل می شد. اما با پیروزی انقلاب اسلامی صهیونیست ها به اهدافشان نرسیدند تا جایی که مجبور شدند به دور خود دیوار بکشند هرچند که با این ترفند نیز بازهم احساس امنیت ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی