English

عربستان سعودی توافقنامه خرید سامانه ضدهوایی اس-۴۰۰ از روسیه را امضا کرد

عربستان سعودی روز پنجم اکتبر، در سفر سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان به روسیه رسما توافقنامه خرید سامانه ضدهوایی اس-400 و همچنین ساخت آن در عربستان را امضا کرد.

عربستان سعودی توافقنامه خرید سامانه ضدهوایی اس-400 از روسیه را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری موج، عربستان سعودی در خلال سفر شاه این کشور به مسکو، برای خرید سامانه دفاع موشکی «اس.400» از روسیه، توافقنامه‌ اولیه امضا کرد.

خبرگزاری فرانسه گزاش کرد که «عربستان سعودی روز پنجم اکتبر، در سفر سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان به روسیه رسما توافقنامه خرید سامانه ضدهوایی اس-400 و همچنین ساخت آن در عربستان را امضا کرد.

بنا بر این گزارش، این توافقنامه اولیه است و در کاخ کرملین در خلال سفر سلمان به روسیه امضا شد.

سایت عربی «امنیت ودفاع» با اشاره به این خبر و بر اساس بیانیه «شرکت صنایع نظامی عربستان»، نوشت: عربستان سعودی به جدیدترین موشک‌های روسیه برای حمایت از حریم هوایی خود از جمله سامانه پدافند هوایی اس-400 و موشک‌های ضد زره «کورنت-ای ام» و موشک‌انداز و همچنین نارنجک‌انداز (ای.جی.اس. 30) و مسلسل‌های کلاشینکوف (کی.103) دسترسی پیدا می‌کند.

این وبسایت عربی همچنین نوشت که «موشک‌های اس-400 موشک‌های پدافند هوایی پیشرفته‌ای است که عربستان می‌تواند در کنار موشک‌های پاتریوت، از آن برای مقابله با حمله موشکی احتمالی حوثی‌های یمن استفاده کند».

این منبع خبری با اشاره به اقدام عربستان در خرید تسلیحاتی از آمریکا از جمله توافقهای اخیر این کشور با آمریکا در سفر اردیبهشت‌ماه دونالد ترامپ به عربستان نوشت که سلاح‌های روسیه کم‌هزینه‌تر از آمریکاست چون اولاً روسیه مواد اولیه مانند آهن را از خاک خود استخراج می‌کند و آن را از خارج وارد نمی‌کند و دوما، شرکت‌های روسی عموما دولتی هستند و نمی‌توانند هر قیمتی که خودشان بخواهند،‌ ارائه کنند. 

این گزارش می‌افزاید، «بر اساس برنامه چشم‌انداز [توسعه] 2030 که محمد بن سلمان ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان ارائه کرده و طبق آن صنعت نظامی در عربستان بومی شود، فناوری نظامی [روسیه]‌به داخل عربستان منتقل می‌شود». 

طبق این گزارش، «طرفین برای برپایی طرح ساخت سامانه دفاع موشکی اس-400 و نگهداری قطعات» در عربستان همکاری خواهند کرد و فناوری تجهیزات نظامی دیگر، منتقل خواهد شد». 

این سایت عربی، این امر را گامی منحصر به فرد در صادرات سلاح نظامی روسیه برشمرد و گفت که روسیه از فروش اس-400 به ترکیه تا ماه پیش خودداری کرده بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی