English

یک مقام مسوول عنوان کرد:

ممنوعیت واردات بن سای از اول اسفند ماه / امسال افزایش قیمت گل و گیاه نداریم

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه گفت: از اول اسفند ماه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است که واردات بن سای ممنوع است و با متولیان آن برخورد جدی می کنند.

ممنوعیت واردات بن سای از اول اسفند ماه / امسال افزایش قیمت گل و گیاه نداریم

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با بیان اینکه از 4-5 ماه پیش واردات گل بامبو و بن سای ممنوع شده است اذعان کرد:بن سای و بامبو به صورت قاچاق وارد بازار ایران می شود.

اکبر شاهرخی با اشاره به اینکه سه نوع گل از قبیل لاکی بامبو، ارکیده دندلیون و کاکتوس‌های زینتی از طریق قاچاق به بازارهای کشور راه پیدا کرده است گفت:بازرسان اصناف و جهاد کشاورزی  در تلاش هستند که متولیان ورود این گیاهان را شناسایی کرده و دستگیر کنند.

به گفته وی از اول اسفند ماه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است که واردات بن سای ممنوع است و با متولیان آن برخورد جدی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج این در حالی است که دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از اجرای طرح جمع‌ آوری انواع بن‌سای و لاکی‌بامبو از سطح فروشگاه‌ها و گل‌فروشی‌های تهران در ۱۱ شهریور خبر داده بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با اشاره به اینکه این گیاهان قاچاق است افزود: متاسفانه بن سای و بامبو قیمت مشخصی ندارد.

شاهرخی تصریح کرد: هر شاخه گل رز هلندی در بازار 12 هزار تومان بفروش می رسد و امسال افزایش قیمت گل و گیاه نداریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار موج که برخی از مسوولان وزارت جهاد کشاورزی خبر از صادرات گل و گیاه ایرانی می دهند اذعان کرد: امسال صادرات گل نداشتیم و علت آن نبود زیر ساخت های لازم (از جمله نبود گلخانه های مجهز و بالا بودن قیمت سوخت و انرژی) بوده است که برای اطمینان از جواب این سوال می توانید به سامانه صادراتی گمرک مراجعه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه