English

معاون وزیر جهاد کشاورزی

بیش از ۴۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری رکورد تولید گندم را زد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:تا به امروز 145 هزار هکتار آبیاری نوین در سال جاری اجرا شده است که امیدواریم تا پایان سال مالی جاری تعهدات خودمان را در سال 96 به بهره‌برداران تحویل دهیم.

بیش از ۴۰ هزار  هکتار آبیاری تحت فشار با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری رکورد تولید گندم را زد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، معاون وزیر جهاد کشاورزی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی و سیستم های نوین آبیاری با بیان اینکه‌ توان و ظرفیت خوبی برای تولید ماشین‌آلات کشاورزی و آبیاری در کشور ایجاد شده است به طوریکه امروز 95 درصد پروژه‌های ما در بخش روش‌های نوین آبیاری توسط تولیدات داخلی کشورمان تامین می‌شود گفت:سالانه بالغ بر 500 هزار هکتار توان تولیدی داریم.

علی مراداکبری با اشاره به اینکه در برنامه سال 96 توسط ستاد اقتصاد مقاومتی اجرای 256 هکتار روش‌های نوین آبیاری به ما تکلیف شده است افزود:ما توانستیم تا به امروز 290 هزار هکتار را اجرا کنیم و در حال اجرا داشته باشیم.

به گفته وی تا به امروز 145 هزار هکتار آبیاری نوین در سال جاری اجرا شده است که امیدواریم تا پایان سال مالی جاری تعهدات خودمان را در سال 96 به بهره‌برداران تحویل دهیم.

اکبری با بیان اینکه در بخش تولید گندم در سال جاری 40 هزار هکتار آبیاری تحت فشار با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری داشته‌ایم و رکورد تولید گندم ما به صورت میکرو به بیش از 13.5 میلیون تولید در هکتار رسید تصریح کرد:در 6 سال گذشته سالانه حدود 6 درصد بهره‌وری میزان‌ آب اضافه شده است چرا که بهینه سازی مصرف آب تنها به مدیریت مصرف آب بستگی ندارد و عوامل دیگری مانند ماشین‌آلات کشاورزی، سم و بذر و کود مناسب و بهره‌وری منابع انسانی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه توان تولید تجهیزات آبیاری ما در کشور بالاست افزود:وزیر جهاد کشاورزی کشورمان با وزیر کشاورزی عراق جلسه ای داشت و اعلام آمادگی کرد که خدمات فنی مهندسی به این کشور صادر شود تا ما بتوانیم به عراق بعد از داعش که زیرساخت‌های خود را از دست داده کمک شایانی بکنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی امروز شنبه ٥ اسفند با حضور  علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و کامبیز عباسی معاون مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد.

پس از افتتاح نمایشگاه، معاون مکانیزاسیون وزارت جهاد از غرفه نمایشگاه بازدید به عمل آورد و با تولیدکنندگان به گفتگو پرداخت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه