English

مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس

آیت الله نعیم آبادی؛ برای مبارزه با رشوه باید باب جدیدی باز شود/مدعی العموم به خوبی معنا شود

امام جمعه بندرعباس،حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور را به عنوان یک فقیه کارشناس و دغدغه دار در مسائل انقلابی و اجتماعی دانست و گفت: امیدوارم برای مبارزه با رشوه باب جدیدی را باز کنید، امروز شاهد آن هستیم که رشوه دهندگان با گشاده دستی سخت ترین دست ها را باز می کنند.

آیت الله نعیم آبادی؛ برای مبارزه با رشوه  باید باب جدیدی باز شود/مدعی العموم به خوبی معنا شود
به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی  در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس، با اشاره با اینکه برای مبارزه با رشوه  باید باب جدیدی باز شود، اظهار کرد: مطالبی که این روزها مقام معظم رهبری بر روی آن  تأکید و پافشاری دارند این است در بحث عدالت اجتماعی ما انگونه که باید موفق نبودیم.

وی افزود:  مطرح کردن بحث عدالت اجتماعی از سوی رهبر نخست روح بلند رهبر فرزانه نظام جمهوری اسلامی را نشان می دهد که به آنچه کمبود در جامعه است، بیان می کنند و اشکالات موجود جامعه را می پذیرند و موضوع دوم پس از این بیانات وظیفه ما چیست.

رشوه عامل از بین رفتن حکومت هاست

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه در سه یا چهار خطبه نماز  جمعه بندرعباس به عواملی که مانع اجرای قانون می شود پرداخته شد، گفت: خطرناک ترین پدیده به تصریح سخن مولا علی (ع)، مبنی بر اینکه چرا ملت های قبل شما ساقط شدند، چون حقشان را نمی دادند مجبور بودند حقشان بخرند و رشوه عامل از بین رفتن حکومت هایی چون عثمانی بود.

امام جمعه بندرعباس،حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور را به عنوان یک فقیه کارشناس و دغدغه دار در مسائل انقلابی و اجتماعی دانست و عنوان کرد: امیدوارم برای مبارزه با رشوه باب جدیدی را باز کنید و با توجه به بیان امام علی(ع) باید نسبت به این موضوع حساس تر شویم زیرا از همان دری که رشوه وارد شود، قانون می گریزد و مشخص است کشور بی قانون چه سرانجامی خواهد داشت.

رشوه دهندگان  با گشاده دستی سخت ترین دست ها را  باز می کنند

وی با بیان اینکه رشوه دهندگان  با گشاده دستی سخت ترین دست ها را  باز می کنند، اظهار کرد: بنده در خطبه ها در حد توان و تکلیف به پرداخت این موضوع شروع کرده ام اما مسئولیت اجرایی ندارم اما امیدوارم نسبت به مسائل حساس تر شوید، تاکنون مردانه مبارزه می کردید و از امروز مصمم تر شوید زیرا به چیزی که قابل خرید و فروش باشد، اعتباری نیست.

آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: عامل دیگر در این موضوع قدرت های محلی است، استان می خواهد طبق میل خود عمل کند، نیرو خودش بگذارد عزل و نصب کند و گاهی هم نیروهای خارج استان دخالت می کنند.

وی ادامه داد: 15 سال پیش مقابل مسجد حضرت علی بن ابی طالب(ع)  قصد تجاوز به دریا را داشتند، نگذاشتم  من جلوی آن را گرفتم، همینطور که الان دارم می گیرم.

مراسم2

شاخ های فاسد باید شکسته شود

وی با بیان اینکه وزیر وقت از تهران زنگ زد که کنار برو حرفت خریدار ندارد، عاقبت کارشان را می کنند و شما خجالت زده می شوید اما  اعلام کردم بنده به سخنانم ادامه می دهد، هرچه می خواهد بشود، اضافه کرد: از تهران و درون استان، قدرت ها دخالت می کنند، این شاخ ها باید شکسته شود، مگر می شود کشور و استانی زیر افراد ذی نفوذ قرار بگیرد و عدالت در آن برقرار  شود.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه قضات زود می توان فاسدان را بشناسند فقط در این میان قدرت لازم است  اظهار کرد: این افراد قدرت ندارند اما در سایه بی توجهی قدرت می‌گیرند پس باید به درستی با آن ها مبارزه کرد.

مدعی العموم جلوی ساخت و سازها غیر مجاز رو بگیرد

وی با بیان اینکه جایگاه دادستان که همان مدعی العموم است را باید به خوبی معنا کنیم، خاطرنشان کرد: تخلفاتی که انجام می شود بر دو قسم است، یک قسمت در حریم افراد است که خانه را خراب می کنند به شخصی اهانت می کنند و بسیاری از اقدامات دیگر و تکلیف من است شکایت کنم اگر حقم را می خواهم.

آیت الله نعیم آبادی اضافه کرد: قسمت دوم ظلم هایی است که به عموم می شود، اینجا جای داستان و مدعی العموم است که وارد شده و جلوی کار خلاف را بگیرد به طور مثال اگر ببینیم بندرعباس کنارش بندرعباس دیگری هم درست شد، بدون مجوز خانه ساخته اند، بلوک ها را شب بالا برده اند و  همان بلوک ها تبدیل به خانه مسکونی می شوند. باید جلوی این ساخت سازها را قبل از اینکه زلزله ای قربانی بگیرد گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه