English

در پیام آیت‌الله نوری‌همدانی به همایش ملی نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی عنوان شد

ضرورت تبیین پیوند نماز، ولایت و مسجد در جوامع اسلامی

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه در مقوله نماز، ولایت و مسجد سخن بسیار است، گفت: تبیین آن‌ها و تلاش برای تحقق آن‌ها در جامعه اسلامی امری بسیار لازم و ضروری است.

ضرورت تبیین پیوند نماز، ولایت و مسجد در جوامع اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیامی خطاب به همایش ملی "نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی" که در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

بنابر فرمایش حضرت امام رضا (ع) نماز هر شخص باتقوایی را به خدا نزدیک‌تر می‌کند. براساس آیات قرآن، نماز خواندن و عبودیت پروردگار، محور دعوت انبیا بوده و آرزوی آنان این بوده که بچه‌های آن‌ها نمازخوان باشند، بنابراین ما هم اگر می‌خواهیم فرزندانمان دیندار و نمازخوان باشند، باید این خواسته مهم را از درگاه الهی مسالت کنیم.

نماز بهترین شکل رابطه با خداست و عبادتی به زیبایی نماز نیست، نماز به مانند چشمه آب زلال و پاکی است که انسان روزانه پنج نوبت خود را در این چشمه پاک می‌شوید و طاهر می‌شود و این طهارت پیوستگی، انسان را از آلودگی‌ها و گناهان دور می‌دارد.

نخستین چیزی که از انسان در آخرت محاسبه می‌شود، نماز است، اگر چنانچه نماز او قبول شود و صحیح باشد، بقیه اعمال او نیز صحیح و قبول است و اگر نماز او رد شود، بقیه اعمال او نیز غیرقابل قبول است؛ بحث در مقوله نماز، ولایت و مسجد فراوان است و در این مقال کوتاه نمی‌گنجد اما تبیین آن‌ها و تلاش برای تحقق آن‌ها در جامعه اسلامی امری بسیار لازم و ضروری است.

از اینکه همایش ملی علمی، پژوهشی نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی با مشارکت نهادهای مختلف فرهنگی در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود از تلاش همه دست‌اندرکاران تقدیر می‌نمایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه