English

ناظر گمرکات استان هرمزگان؛

فقط به کالای های مورد تایید استاندارد اجازه ترخیص می دهیم/ لزوم توجه به تعاونی مرزنشینان در هرمزگان

ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهیدرجایی بندرعباس گفت: درصورتی که کالایی از سوی اداره کل استاندارد ردصلاحیت شده باشد، به هیچ وجه اجازه ترخیص نخواهیم داد و اجازه مرجوعی می دهیم.

فقط  به کالای های مورد تایید استاندارد اجازه ترخیص می دهیم/ لزوم توجه به تعاونی مرزنشینان در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج از بندرعباس، از علیرضا دشتانی با اشاره به مشکلات حوزه گمرک کرگان و کوهستک گفت: مردم حاشیه نشین بندری روزگار خود را با ته لنجی می گذرانند، همچنین ظرفیت هایی به عنوان تعاونی مرزنشینان در کشور وجود دارد که متاسفانه در هرمزگان،این تعاونی ها کمتر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.   

وی همچنین تصریح کرد: در صورت توجه  به تعاونی مرزنشینان در استان، با 30 درصدی که دولت برای این تعاونی ها در نظر گرفته، می توان بسیاری از مشکلات مردم مرزنشین را حل کرد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان بیان کرد: در تجارت خارجی باید به ملاک های مهمی نظیر، استانداردهای لازم و کسب مجوزهای خاص و همچنین پرداخت حقوق دولت توجه شود.

دشتانی ادامه داد: در تجارت خارجی افراد واردکننده به هر نحوی قصد ورود کالا به کشور را دارند اما از نظر ما باید هر کالای وارداتی ملاک های یادشده را داشته باشد تا اجازه ترخیص صادر شود.

وی گفت: درصورتی که کالایی از سوی اداره کل استاندارد ردصلاحیت شده باشد، به هیچ وجه اجازه ترخیص نخواهیم داد و اجازه مرجوعی می دهیم.

وی اضافه کرد:در صورتی که واردکننده، کالا را از شهیدرجایی یا باهنر وارد کند و قصد داشته باشد از طریق باشماق خارج کند، با توجه به اختیارات قانونی، اجازه نخواهیم داد که وارد کننده این کالا را به باشماق و یا سایر مرزهات ببرد و از آنجا مرجوع کند.

وی در ادامه افزود: البته درست است که رویه مرجوع، اعاده کالا به خارج از کشور است اما کدام خارج از کشور؟ اگر کالایی مرجوعه به باشماق برود توسط کوله بران وارد کشور می شود و خسارت های فراوانی از طریق کالاهای غیر استاندارد به مردم وارد می شود.

دشتانی بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش و رونق تولید داخلی، سازمان صنعت، معدن و تجارت جلوی مجوزات زیادی ازجمله پوشاک را گرفت و این تاثیر چندانی در تجارت خارجی نداشت، چون پولی که در چرخه بازرگانی برای واردات پوشاک هزینه می شد امروز در وراددات کالای دیگری هزینه می شود.

مدیرکل گمرک شهیدرجایی بندرعباس گفت: در سال گذشته در زمینه صادرات یک درصد کاهش داشته ایم، در گمرک شهید باهنر نیز با کاهش 12 درصدی روبه رو بوده ایم، در حوزه واردات نیز 25 درصد نسبت به سال 95 افزایش داشته ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه