English

سردار رحیمی:

شهروندان نباید اخذ گواهی معاینه فنی را به لحظه آخر موکول کنند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: شهروندان نباید اخذ گواهی معاینه فنی را به لحظه آخر موکول کنند ، چون هر لحظه ممکن است اعلام کنیم که افراد فاقد معاینه فنی از طریق دوربین‌ها اعمال جریمه می‌شوند.

شهروندان نباید اخذ گواهی معاینه فنی را به لحظه آخر موکول کنند

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای هجدهمین طرح رعددر جمع خبرنگاران در خصوص دلیل تعویق در اجرای طرح کاهش گفت: معاینه فنی یک امر لازم و ضروری برای امنیت خودروها و سلامتی و ایمنی مردم است که جزو نیازهای شهر 13 میلیونی مثل تهران به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر ضرورت معاینه فنی همه خودروها گفت: اجرای معاینه فنی باید به گونه‌ای باشد که امکانات برای اخذ برگه معاینه فنی فراهم باشد. در ابتدای آبان ماه که روز آغاز طرح کاهش بود؛ حجم صف‌ها در مراکز معاینه فنی بالا بود. بنابراین تصمیم گرفتیم به مردم برای دریافت برگه معاینه فنی مهلت بدهیم تا این مشکل حل شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه باید همه رانندگانی که معاینه فنی ندارند نسبت به دریافت آن در زمان مناسب اقدام کنند، تاکید کرد: شهروندان نباید اخذ گواهی معاینه فنی را به لحظه آخر موکول کنند ، چون هر لحظه ممکن است اعلام کنیم که افراد فاقد معاینه فنی از طریق دوربین‌ها اعمال جریمه می‌شوند.

به گفته سردار رحیمی، در ابتدای آبان برخی از شهروندان 10 تا 12 ساعت در صف معاینه فنی بودند. بنابراین برای کاهش فشار مردم تصمیم گرفتیم فرصتی را به آنها بدهیم تا بتوانند نسبت به دریافت برگه معاینه فنی اقدام کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: زمانی که صف‌های مراجعه به مراکز معاینه فنی کم شود؛ قطعا آغاز طرح کاهش اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر همه امکانات و دوربین‌ها برای اجرای طرح "کاهش" و اعمال جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی آماده است، گفت: مطمئنم اگر در شرایط حاضر هم بگوییم 48 ساعت دیگر اجرای طرح شروع می‌شود مجددا عده‌ای به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و دوباره صف تشکیل می‌شود. باید کلیه خودروهایی که مشمول می‌شوند نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند. این آخرین مهلتی است که برای اخذ برگه معاینه فنی داده می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی در مورد دلایل وقوع ترافیک در زمان‌های بارندگی، تصریح کرد: با توجه به سردی هوا و بارندگی‌ها حجم خودروهای در حال تردد در سطح شهر بیشتر می‌شود همین شرایط باعث می‌شود که سرعت حرکت خودروها پایین بیاید و در چنین شرایط جوی احتمال تصادفات بیشتر می‌شود. از سوی دیگر حمل و نقل عمومی نیز پاسخگوی همه نیازها نیست.

سردار رحیمی تاکید کرد طی دو روز گذشته همه اقدامات برای تسهیل در رفت و آمدها و کاهش ترافیک در سطح شهر تهران انجام شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی