English

توجه به وضعیت بهداشت روان سربازان بسیار حائز اهمیت است

معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا گفت: توجه به وضعیت بهداشت روان سربازان در مراحل مختلف آموزشی، تقسیم و طول خدمت بسیار حائز اهمیت است.

توجه به وضعیت بهداشت روان سربازان بسیار حائز اهمیت است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، محمد پر دل معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا در آئین گرامیداشت روز روانشناس با تبریک هفته سلامت و روز نهم اردیبهشت روز روانشناس اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در راستای فعالیت روانشناسی خدمات خوبی را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه دفتر سلامت روان معاونت بهداشت روان اقدامات  خوبی در این راستا انجام داده است، افزود: شبکه بهداشت روان هر جا که پلیس است  حضور دارد و در همین راستا  دفتر سلامت روان بهداشت و روان افتتاح شده و در تمامی استان ها به فعالیت می‌پردازند.

پردل در توصیه ای به روانشناسان دفتر سلامت روان، افزود:  به اقداماتی که در حال حاضر  انجام می دهید اکتفا نکنید و برای توسعه آن تلاش کنید.

معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا عنوان کرد:  به حوزه روانشناسی نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود و افرادی که دارای مشکل هستند به سربازی اعزام نشود.

وی با عنوان اینکه اگر  فرد دارای اختلال به سربازی اعزام شود هر اتفاقی که رخ دهد برگردن ما است، افزود:  با مسئولیت پذیری و تعهد اخلاقی باید در مراحل مختلف سلامت روان سرباز توجه شود.

پردل با اشاره به اینکه کنترل رفتاری و روحی نیروهای وظیفه در مرحله آموزش به دلیل اینکه  وضعیت زندگی فرد تغییر می کند بسیار حائز اهمیت است، افزود: در این مرحله روانشناس باید حتما دقت و نظارت کند و وقت بگذار  که  در صورت بروز مشکل اعلام کرده و  وضعیت آنها را رصد کند.

معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا خاطرنشان کرد: در حوزه استخدامی نیز باید اختلالات انطباقی و شرایط روحی افراد برای حضور در پلیس، سپاه و ارتش توجه شود و در غیر این صورت مانع ورود افراد شوند.

وی گفت: روانشناسان به گروه های مختلف فراجا از  جمله نظام وظیفه، نیروهای قراردادی و استخدامی ها و بازنشستگان خدمات ارائه می کنند و مورد سنجش قرار می دهد.

پردل افزود: دفاتر سلامت باید به مراکز امن به نیروها و خانواده هایشان تبدیل شود و فعالیت ها به گونه ای انجام شود که افراد به این مراکز اعتماد کنند.

 

حضور روانشناسان در بخش های مختلف پلیس افزایش یافته است

سرتیپ احمد علی  گودرزی رئیس مرکز روانشناسی پلیس ایران نیز در این آئین اظهارداشت: خوشبختانه در سال‌های  اخیر  تعداد زیادی از همکارانمان که در نقاط

مرزی، انتظامی، یگان های ویژه و سایر یگان ها انتظامی آگاهی، مبارزه با مواد مخدر راهنمایی و رانندگی هستند، تحت نظارت مستقیم این انجمن  به وظایف خود عمل می کنند .

وی افزود: در این راستا ۸ کمیته تشکیل شده که این کمیته ها هر کدام وظایفی دارد که از جمله آن می توان به  کمیته جنایی، سلامت خانواده، راهنمایی و رانندگی و دیگر کمیته هایی که می‌تواند در سلامت اجتماع و انتظامی کشور که هنجار سازی اجتماعی در ابعاد مختلف  بر عهده آنها است کمک کنند.

رئیس مرکز روانشناسی پلیس ایران بیان کرد: این تلاش‌ها و فعالیت ها در یکی دو سال گذشته بسیار مناسب بوده، ضمن اینکه  وضعیت علمی همکارانی که در این رابطه در پاسگاه ها، کلانتری ها و افرادی که در راس عدالت ترمیمی تلاش می کنند افزایش داده ایم.

سرتیپ گودرزی خاطرنشان کرد: در بحث خانواده و حوزه سلامت روان کارکنان اقدامات خوبی انجام دادیم که سبب افزایش و ارتقاءمباحث علمی گردیده است.

وی گفت: در این راستا در حال تدارک فصلنامه ای هستیم  که میتواند از نظر علمی ارتقاء دهد روانشناسان ما در رده های انتظامی، مرزی به ویژه در کلانتری ها و پاسگاه ها که پرونده های خانوادگی در آنجا اتفاق می افتد ارتقاء دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه