English

نحوه دریافت رمز پویا یا رمز یکبار مصرف در تمام بانک ها

از ابتدای دی‌ ماه سال جاری استفاده از رمز یکبار مصرف، در تمام تراکنش های بانکی که به صورت غیرحضوری، از طریق اینترنت و با استفاده از اپلیکیشن های مربوط به بانک مورد نظر، صورت می پذیرند، الزامی است.

نحوه دریافت رمز پویا یا رمز یکبار مصرف در تمام بانک ها

به گزارش خبرگزاری موج، به گفته روابط عمومی بانک مرکزی انجام تراکنش‌ های بانکی و پرداخت در راستای ارتقاء سطح امنیت از ابتدای دی‌ ماه سال جاری صرفا با رمز پویا یا رمز یکبار مصرف  امکان‌ پذیر خواهد بود.

از این تاریخ به بعد استفاده از رمز یکبار مصرف، در تمام تراکنش های بانکی که به صورت غیرحضوری، از طریق اینترنت و با استفاده از اپلیکیشن های مربوط به بانک مورد نظر، صورت می پذیرند، الزامی است.

براین اساس لازم است هموطنان به‌ منظور دریافت رمز و تایید شماره تلفن همراه خود به بانک صادرکننده کارت خود مراجعه فرمایند تا این رمز را دریافت کنند. 

عبدالناصر همتی رئیس‌ کل بانک مرکزی با بیان اینکه بیش از ۳۰ بانک، فعال‌ سازی رمز پویا را شروع کرده‌ اند، تاکید کرد که مسئولیت حفاظت از اطلاعات مشتریان به عهده بانک‌ هاست و هرگونه ضرر و زیان وارده از این ناحیه به عهده آن‌ هاست.

به گفته همتی، بانک‌ ها اطلاع‌ رسانی در خصوص مزایای استفاده از رمز پویا را آغاز کرده‌اند و در حال حاضر رمز ایستا و رمز پویا توامان فعال هستند اما مشتریان به دلیل راحتی، ترجیح می‌ دهند از رمز ایستا استفاده کنند.

رئیس‌ کل بانک مرکزی گفت: رمز ایستا باید به گونه‌ ای غیرفعال شود که موجب نگرانی مشتریان، در دریافت روزانه بیش از ۱۰ میلیون خدمت نشود

به گفته همتی، بانک مرکزی یک سیستم متمرکز مبتنی بر پیامک راه‌ اندازی کرده است، اما اتصال تمامی بانک‌ ها به آن تا ابتدای دی‌ ماه فرصت نیاز دارد و عملا اجباری‌ شدن رمز دوم یک‌ بار مصرف تا دی‌ ماه زمان می‌ برد.

* رمز ایستا چیست؟

رمز ایستا رمزی ثابت، مختص دارندگان کارت های اعتباری است که فقط یک بار از طرف دارندگان کارت های بانکی تعیین می شود و تا زمانی که خود دارنده کارت نخواهد آن را تغییر دهد، به عنوان رمز اول یا دوم کارتش می تواند برای انجام تمامی تراکنش های مالی از آن استفاده نماید.

* رمز پویا یا رمز یکبار مصرف چیست؟

رمز پویا یا همان رمز یکبار مصرف رمزی است که به درخواست کاربر برای انجام هر تراکنش بانکی در اختیار کاربر قرار می گیرد و برای هر ورود، یک رمز خاص به کاربر ارائه می شود و کاربر فقط یک بار می تواند از آن استفاده نماید. این رمز از طریق ابزار های سخت افزاری و اپلیکیشن ها هم، برای کاربران ارسال می شود.

* چطور از رمز یکبارمصرف استفاده می‌ شود؟

رمز پویا یا رمز یکبار مصرف

استفاده از رمزهای ایستا (رمز ثابت) با افزایش تهدید ها و حملات فیشینگ، فارمینگ، کی لاگرها، همچنین گستردگی بد افزارها باعث پایین آمدن امنیت در سیستم های بانکداری الکترونیک شده و به همین منظور بهترین راهکار برای افزایش هر چه بیشتر امنیت در انجام تراکنش های بانکی، تولید اپلیکیشن های بانکی است که در آن ها، مشتریان بتوانند از رمزهای یکبار مصرف استفاده کنند. 

استفاده از رمز یکبار مصرف، حتی اگر برای دیگران قابل مشاهده هم باشد، خطری حساب بانکی و تراکنش های مالی افراد را تهدید نمی کند و همچنین سبب بهبود امنیت حساب های کاربران می شود.

براین اساس بانک روی اپلیکیشن موبایل ویژه خود حساب کاربری و مشخصات شما را فعال می‌ کند. زمانی که قصد خرید اینترنتی یا انتقال وجه آنلاین دارید همزمان این اپلیکیشن را باز می‌ کند و یک رمز به شما ارائه می‌ شود که این رمز تنها برای تراکنش فعلی شما اعتبار خواهد داشت.

اپلیکیشن‌ های بانک‌ ها این رمز را با استفاده از الگوریتم پیچیده‌ ای تولید می‌ کنند که دسترسی به آن برای هکر‌ها بسیار پیچیده یا حتی غیرممکن به‌حساب می‌ آید.

گفتنی است، هر بانک اپلیکیشن مختص به خودش را دارد، که زمان استفاده از اپلیکیشن، برای انجام تراکنش فعلی به مشتری یک رمز یکبار مصرف ارائه می دهد و زمان اعتبار رمز هم، مختص به انجام همان تراکنش خواهد بود.

* روش های دریافت رمز یک بار مصرف

برای دریافت رمز یکبار مصرف باید اپلیکیشن معرفی شده توسط هر بانک را  نصب کنید که این کار در دو مرحله انجام می‌ شود:

  • دریافت کد فعالسازی رمز پویا

این کد که برای فعالسازی اولیه است، فقط باید یکبار دریافت شود. در برخی از بانک‌ ها مانند بانک تجارت، دریافت کد فعالسازی رمز پویا از طریق دستگاه‌ های خودپرداز این بانک صورت می‌ گیرد. در بانک‌ هایی مانند سامان، پارسیان و ایران زمین، این کد از طریق مراجعه به شعبه انجام می‌ شود. سیستم دریافت کد فعالسازی در برخی دیگر از بانک‌ ها از طریق اپلیکیشن موبایل بانک یا از طریق اینترنت بانک صورت می‌ گیرد.

  • دریافت و نصب اپلیکیشن تولید رمز پویا

هر بانک یک اپلیکیشن موبایلی را جهت دریافت رمز پویا اعلام کرده است. این اپلیکیشن باید صرفاً از طریق وبسایت رسمی بانک دانلود و نصب شده و سپس کد فعالسازی مرحله قبل در آن وارد شود.

از این پس، پیش از هر تراکنش انتقال وجه بیشتر از پنج میلیون ریال، رمز پویا را از طریق اپلیکیشن مربوطه دریافت کرده و بجای رمز دوم وارد کنید. دقت کنید مدت زمان اعتبار رمز ایجاد شده، اغلب کمتر از ۱ دقیقه است، بنابراین پس از دریافت این رمز باید به سرعت تراکنش مالی خود را انجام دهید.

همچنین لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که انجام تراکنش­‌ هایی مانند خرید شارژ و بسته اینترنت، پرداخت قبض و حتی انتقال وجه با مبلغ کمتر از پنج میلیون ریال، طبق روال گذشته و از طریق رمز دوم قابل انجام است.

 دارندگان کارت های اعتباری با درخواست رمز یک بار مصرف و دریافت آن، از اپلیکیشن با یک زمان اعتبار مشخص، که به طور معمول 60 ثانیه است اقدام به انجام تراکنش بانکی خود می نمایند و پس از آن این رمز دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

یکی دیگر از روش های دریافت رمز یکبار مصرف، به این صورت است که هنگام انجام تراکنش براساس درخواست دارندگان کارت های بانکی، پیامکی حاوی رمز یکبار مصرف به شماره تلفن همراه کاربر ارسال می شود که هر کاربر تنها می تواند یکبار برای انجام آن تراکنش از آن استفاده کند. این روش قابلیت اجرا در تمام گوشی های همراه را دارد.

* نحوه فعال سازی رمز پویا برای بانک‌ ها

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک ملی

بانک ملی

برای فعال‌ سازی رمز یکبار مصرف اول و دوم کارت‌ های بانک ملی باید نرم‌ افزار شصت را نصب کنید که برای فعال‌ سازی نرم‌ افزار شصت، به یکی از سه روش «مراجعه به سامانه بام»، «مراجعه به دستگاه‌ های کیوسک» و «دستگاه‌های خودپرداز» می‌ توان عمل کرد.

توجه داشته باشید که از دانلود کردن این برنامه از دیگر سایت‌ ها اکیدا خودداری نمایید. 

یادآوری: با فعالسازی رمز یکبار مصرف دوم، رمز دوم ثابت غیرفعال می گردد.

برای غیرفعال کردن رمز یک‌ بار مصرف کارت‌ های بانک ملی ایران یکی از گزینه های غیرفعالسازی رمزیکبار مصرف را انتخاب نمایید.

غیرفعال کردن رمز یک‌ بار مصرف کارت‌ های بانک ملی ایران

الزم به ذکر است با توجه به اینکه در مرحله قبل، رمز دوم ثابت نیز غیرفعال شده است لذا در صورت نیاز به

رمز دوم ثابت، می بایست مجدد نسبت به تخصیص رمز دوم اقدام نمایید.

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک ملت

بانک ملت

بانک ملت جهت استفاده مشتریان از امکان جدید رمز‌های پویا، برنامه موبایلی «رمز نگار ملت» را تهیه کرده است. برای استفاده از برنامه رمز نگار ملت باید ابتدا به عابر بانک ملت مراجعه کرده و کد فعالسازی برنامه را دریافت نمایید سپس برنامه رمزنگار را دانلود و نصب کرده و بعد با وارد کردن کد، برنامه را فعال کنید. 

پس از فعال‌ سازی و قبل از ثبت کارت پیغامی به شما نشان داده می‌ شود که رمزهای پویا تنها در تراکنش‌ های مالی قابل استفاده بوده و در فرایندهای تغییر رمز، تنها رمز ایستا معتبر است. بعد از علامت تأیید مشخصات کارت خود را وارد کنید و روی گزینه ثبت کارت کلیک کنید. سپس به قسمت تنظیمات رفته و از فعال بودن رمز یکبار مصرف خود اطمینان حاصل کنید.

در قسمت تنظیمات بانکی دو گزینه برای تنظیمات رمز اول و دوم وجود دارد که بنا به نوع درخواست خود تنظیم و پس از آن ذخیره تنظیمات را انتخاب کنید.

همچنین اگر می‌خواهید رمز دوم یکبار مصرف خود را تغییر دهید، بخش «دریافت رمز دوم یکبار مصرف» را انتخاب کنید. بعد از آن به مدت زمان تعیین شده برای شما رمز یکبار مصرف ارائه می‌ شود.

می توانید مدت زمان و سقف برداشتی رمز یکبار مصرف را تعیین کنید و پس از آن بر گزینه «درخواست رمز یکبار مصرف» کلیک کنید.

از این پس، برای هر بار دریافت رمز پویا کافی است به رمز نگار ملت مراجعه نمایید.

برای غیرفعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف بانک ملت نیز با مراجعه به دستگاه کارتخوان یا کیوسک بانک ملت و گزینه غیر فعال‌سازی را انتخاب می‌کنید. مراحل این مرحله هم مانند مرحله فعال‌سازی رمز یکبار مصرف است و پس از تایید رمز یکبار مصرف شما غیرفعال می‌شود.

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک پارسیان

بانک پارسیان

برای استفاده از خدمات رمز پویا بانک پارسیان ابتدا باید برنامه پارسیان من را دانلود و نصب کنید. اپلیکیشن پارسیان من به صورت اختصاصی برای تهیه رمز پویا معرفی شده است سپس به منظور فعال‌ سازی برنامه، باید به یکی از دستگاه‌ های خودپرداز بانک پارسیان مراجعه نمایید.

اعتبار این رمز ۶۰ ثانیه است و در این مدت، تنها یک‌بار قابل‌استفاده است. همچنین چنانچه ۳ مرتبه تلاش ناموفق متوالی برای ورود رمز یک‌بارمصرف داشته باشید، سرویس رمز یک‌بارمصرف برای آن کارت غیرفعال می‌شود و دوباره باید مراحل فعال‌سازی را برای آن کارت طی کنید.

برای غیرفعال کردن رمز یک‌بارمصرف کارت‌های بانک پارسیان، از طریق اپلیکیشن پارسیان من، گزینه رمز یک‌بارمصرف را انتخاب کنید. زبانه سوم با عنوان «غیرفعال‌سازی» را انتخاب کنید. سپس کارت موردنظرتان را انتخاب و گزینه غیرفعال‌سازی را انتخاب کنید.

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک صادرات

بانک صادرات

رمز یکبار مصرف بانک صادرات ایران از طریق سامانه همبانک (#٧١٩*) بدون نیاز به اینترنت و نصب نرم افزار قابل دریافت است. 

مشتریان بانک صادرات می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۷۱۹* و انتخاب گزینه پنجم نسبت به دریافت رمز پویا اقدام نمایند. با انتخاب گزینه پنجم که به رمز یکبار مصرف مربوط است، سامانه از شما شماره کارت می‌ خواهد. بعد از وارد کردن شماره کارت باید یک اسم چهار کارکتری به دلخواه خودتان برای کارت انتخاب کنید. بعد از انتخاب نام کارت، نوبت به تعیین رمز برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات می‌ رسد.

بعد از انجام این مراحل هرگاه نیاز به دریافت رمز دوم یکبار مصرف داشته باشید، کافی است کد دستوری #۷۱۹* را شماره‌ گیری نمایید و با انتخاب گزینه پنجم یعنی رمز یکبار مصرف و وارد کردن رمزی که برای سامانه USSD تعیین کردید، برای شما رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات تولید می‌ شود.

بدیهی است اعتبار رمزهای تولید شده از طریق برنامه «ریما​» جهت انجام تراکنش‌ های مبتنی بر کارت، ٦٠  ثانیه است.

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد

مشتریان بانک پاسارگاد می‌ توانند از طریق موبایل بانک نسبت به دریافت و فعال‌ سازی رمز دوم یک‌ بار مصرف اقدام کنند. فعال‌ سازی موبایل بانک پاسارگاد بدین صورت است که با مراجعه به خودپرداز بانک پاسارگاد کد کاربری و رمز عبور را دریافت می‌ کنید و بعد از آن با دانلود همراه بانک پاسارگاد نسبت به دریافت رمز یک‌ بارمصرف کارت‌ های بانک پاسارگاد اقدام می‌ کنید.

نحوه دریافت رمز پویا یا رمز یکبار مصرف در بانک پاسارگاد

مهلت استفاده از رمز پویا حدود یک دقیقه است و پس از این مدت باید رمز یکبار مصرف جدید دریافت شود.

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک تجارت

بانک تجارت

بانک تجارت برای ارائه رمز دوم یک بار مصرف، اپلیکیشن «همراز» را ارائه کرده است. در حال حاضر بانک تجارت صرفا دستگاه‌ های خودپرداز را به عنوان تنها روش برای فعال‌ سازی اپلیکیشن همراز معرفی کرده است. پس برای استفاده از خدمات رمز پویا بانک تجارت باید ابتدا با مراجعه به یکی از دستگاه‌ های خودپرداز این بانک، کد فعال‌ سازی رمز پویا را دریافت کرده و سپس برنامه همراز را دانلود و نصب کرده سپس با وارد کردن کد در برنامه همراز، اپلیکیشن را فعال نمایید. 

رمز یکبار مصرف بانک تجارت، در حال حاضر فقط ۳۰ ثانیه اعتبار دارد. پس در هنگام وارد کردن اطلاعات کارت و انجام خرید اینترنتی‌تان باید سرعت عمل کافی داشته باشید.

برای غیرفعالسازی رمز دوم پویا یا رمز یک‌ بار مصرف بانک تجارت نیز کافی است به خودپرداز بانک تجارت مراجعه کنید و همان مراحل گفته شده در مرحله اول را طی کرده و در نهایت گزینه غیر فعالسازی رمز پویا را انتخاب کنید.

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک سپه

بانک سپه

برای دریافت رمز یکبار مصرف بانک سپه، ابتدا باید اپلیکیشن رمزساز سپه را روی تلفن همراه خود نصب کنید. برای نصب آخرین نسخه این برنامه، ابتدا به سامانه اینترنت بانک سپه به نشانی www.ebanksepah.ir مراجعه کنید و روی گزینه «اینترنت بانک قدیم سپه» کلیک کنید. از اینجا می‌توانید نسخه iOS یا اندروید برنامه «رمز ساز سپه» را متناسب با گوشی خود دریافت و نصب نمایید. توجه داشته باشید که برای دریافت کد فعال‌ سازی باید به یکی از شعب بانک سپه مراجعه و فرم درخواست رمز یک‌ بار مصرف را پر کنید.

غیرفعال سازی رمزساز بانک سپه

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک سامان

بانک سامان

بانک سامان برای ارائه رمز دوم یک بار مصرف از برنامه رمزینه استفاده می‌ کند. برای فعال‌ سازی اپلیکیشن رمزینه باید به یکی از شعب بانک سامان مراجعه نمایید تا کد فعال‌ سازی برای شما پیامک گردد. با دانلود و نصب اپلیکیشن رمزینه و فعال‌ سازی این برنامه می‌ توانید از خدمات رمز پویا بانک سامان استفاده نمایید.

گفتنی است، پس از نصب و راه اندازی برنامک رمزینه، استفاده از آن و تولید رمز یکبار مصرف نیازی به اینترنت ندارد.

 لازم به توضیح است پس از فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف کارت، مشتری همچنان امکان استفاده از رمز ایستای دوم کارت را خواهد داشت. برای غیرفعال کردن رمز ایستای دوم کارت می‌بایست به شعب بانک مراجعه نماید.

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک ایران زمین

بانک ایران زمین

نرم افزار رمز ساز ایران زمین، یک برنامه تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیر مالی در سامانه اینترنت بانک و نیز تراکنش های کارتی بانک ایران زمین است که قابل استفاده بر روی گوشی های همراه با سیستم عامل اندروید و IOS است.

مشتریان این بانک می توانند پس از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعال سازی نرم افزار بر روی سیستم عامل گوشی مورد نظر، نسبت به تولید رمز یکبار مصرف برای انجام عملیات مالی و غیر مالی در خدمات بانکداری مدرن بانک اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اپلیکیشن‌های مربوطه، به این صفحه از بانک ایران زمین مراجعه کنید.

اگر قبلا برنامک رمزساز را فعال کرده اید، با دریافت کد تصویری جدید برنامک غیرفعال می شود و باید گزینه "فعال سازی دوباره" را در آن انتخاب کنید.

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران

مشتریان محترم بانک رفاه کارگران می‌ توانند با مراجعه به شعب بانک نسبت به اخذ شماره سریال و شماره فعالسازی نرم‌ افزار رمز یکبار مصرف موبایلی اقدام نمایند. سپس با استفاده از لینک‌ های زیر و با توجه به اینکه شماره سریال اخذ شده از شعبه با FDL یا FDN شروع می‌ شود، نرم‌ افزار مربوطه را دانلود و طبق راهنما نصب کنند.

نرم‌افزار «رمز یکبار مصرف موبایلی» که به منظور تولید تولید رمز پویا بانک رفاه کارگران تهیه گردیده‌است، در نسخه‌های اندروید و iOS در دسترس است.

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک سرمایه

 

بانک سرمایه

برنامه رمزساز سرمایه جهت تولید رمز یکبار مصرف اینترنت بانک، رمز دوم یکبار مصرف و رمز اول یکبار مصرف ارائه گردیده است. استفاده از رمز یکبار مصرف امنیت تراکنش‌ های غیر حضوری را افزایش داده و احتمال سوء استفاده را به حداقل می‌‌ رساند.

جهت فعال‌ سازی برنامه رمزساز و استفاده از آن برای دریافت رمز یکبار مصرف ورود به اینترنت بانک، از طریق رمز ایستا که از یکی از شعب بانک دریافت نموده‌اید وارد اینترنت بانک شده و از طریق منوی تنظیمات اینترنت بانک و مطابق با فایل راهنمای برنامه نسبت به فعال‌سازی رمز یکبار مصرف خود اقدام نمایید.

اکیدا توصیه می‌ شود که کاربران از دانلود اپلیکیشن‌ هایی با عناوین شبیه «اپلیکیشن فعال‌سازی رمز دوم» و … در کانال‌های تلگرامی و یا هر سایتی غیر از سایت خود بانک‌ها اجتناب کنند.

قرار بود برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف هزینه حدود ۳۳ هزار تومانی به طور سالانه بابت راه‌ اندازی سرویس از متقاضی دریافت شود که گفته می‌ شود خود بانک‌ ها این هزینه را تقبل کرده و مشتریان بابت آن مبلغی پرداخت نخواهند کرد.

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک کشاورزی

اپلیکیشن «ریما» از وب‌سایت بانک کشاورزی را ‬‎دانلود و نصب کنید سپس به خودپرداز یکی از شعب بانک مراجعه کنید. گزینه خدمات رمز را انتخاب و سپس گزینه رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب کنید

در مرحله بعد خط تلفن همراه که به نام مشتری باشد را باید ثبت کنید.

دریافت ۲ رمز مختلف (بخش اول از طریق برگه چاپی خودپرداز و بخش دوم از طریق پیامک)

سپس به اپلیکیشن ریما وارد شده و رمز چاپی خودپرداز و رمز پیامکی را ثبت کنید.

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک شهر

اپلیکیشن «رمزنت» از طریق وب‌سایت بانک شهر  دانلود و نصب کنید.

پس از درج اطلاعات درخواستی در اپلیکیشن کد فعال‌سازی را دریافت کرده و سپس کد فعال‌ سازی اپلیکیشن رمزنت را وارد کنید.

ورود به اینترنت‌ بانک شهر یا مراجعه به شعبه برای اسکن بارکد

اسکن بارکد با دوربین گوشی همراه از روی اینترنت بانک یا داخل شعبه بانک و دریافت کد فعال‌سازی از طریق پیامک و وارد کردن آن در بخش کد فعال‌سازی پیامک‌ شده

سپس گزینه تأیید و وارد‌کردن رمز ورود به برنامه برای فعال‌سازی رمز دوم کارت را انتخاب کنید.

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک آینده

  1. دانلود و نصب اپلیکیشن «ریما» از وب‌سایت بانک
  2. مراجعه به‌خودپرداز یکی از شعب بانک
  3. انتخاب یکی از گزینه‌های «فعال‌سازی رمز یکبار مصرف اول یا دوم»
  4. وارد کردن شماره تلفن همراه
  5. دریافت رسید خودپرداز حاوی رمز هشت‌رقمی و دریافت رمز فعال‌سازی ۱۲۰ کاراکتری از طریق پیامک
  6. ورود به برنامه ریما و وارد کردن رمز

فعال‌سازی هشت‌رقمی مندرج در رسید خودپرداز و همچنین کپی کردن کد ۱۲۰ کاراکتری دریافت‌شده از طریق پیامک

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک قوامین

روش غیرحضوری

  1. دانلود و نصب اپلیکیشن «جی بی‌رمز» از وب‌ سایت بانک قوامین
  2. دریافت کد چهاررقمی برای فعال‌سازی اپلیکیشن «جی بی‌رمز»
  3. دریافت یک رمز از طریق پیامک
  4. وارد کردن رمز دریافت‌شده از طریق پیامک و فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف

روش حضوری

  1. دانلود اپلیکیشن «جی بی‌رمز» از وب‌سایت بانک
  2. مراجعه به نزدیک‌ترین خودپرداز یکی از شعب بانک قوامین
  3. انتخاب گزینه «سایر خدمات»
  4. انتخاب گزینه «تعیین رمز»
  5. انتخاب گزینه «فعال‌سازی رمز پویا»
  6. دریافت یک کد از طریق پیامک و یک کد از طریق برگه چاپ‌شده توسط خودپرداز
  7. وارد کردن این دو کد در اپلیکیشن جی بی‌رمز و فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف

دریافت رمز یکبار مصرف در پست بانک

پست بانک برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف ۲ روش را معرفی کرده است. روش اول دانلود و نصب اپلیکیشن «رمزساز» که اکنون امکان استفاده از آن فراهم است و روش دوم از طریق پیامک سامانه «هریم» که از ۱۵ دی‌ماه قابل استفاده است.

در هر صورت، برای استفاده از هر دو روش، مشتریان ملزم به حضور در یکی از شعب پست‌بانک هستند. هنگام مراجعه به بانک حتما کارت ملی و موبایل خود را همراه داشته باشید، چراکه هویت و شماره تلفن همراه شما باید توسط بانک تأیید شود. درصورتی که مشتری مایل به نصب نرم‌افزار تولید رمز یکبارمصرف در گوشی همراه خود نباشد، حضور در شعبه به‌منظور تأیید شماره همراه، کافی بوده و با این روش رمز دوم یکبار مصرف به شماره همراه مشتری پیامک می‌شود.

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک مسکن‬‎

  1. دانلود و نصب اپلیکیشن «رمزنما» از وب‌سایت بانک مسکن
  2. مراجعه به‌خودپرداز و انتخاب گزینه «رمز پویا»
  3. دریافت ۲ رمز مختلف (یکی از طریق برگه چاپی خودپرداز و دیگری از طریق پیامک)
  4. وارد کردن رمز کاغذی و رمز پیامکی به همراه شماره کارت در اپلیکیشن

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک حکمت ایرانیان

  1. دانلود و نصب اپلیکیشن «ارس» از وب‌سایت بانک حکمت ایرانیان
  2. مراجعه به یکی از شعب بانک
  3. دریافت شماره مشتری، رمز عبور و کد فعال‌سازی از بانک
  4. وارد کردن اطلاعات مورد ۳ در اپلیکیشن

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک توسعه تعاون

  • دانلود و نصب اپلیکیشن «همراه‌بانک توسعه تعاون» از وب‌سایت یا از طریق مراجعه به شعب بانک
  • انتخاب گزینه «سایر» از نوار پایین اپلیکیشن و انتخاب گزینه «عملیات کارت»
  • انتخاب گزینه «فعال‌سازی رمز یکبار مصرف»
  • انتخاب کارت
  • دریافت رمز یکبار مصرف
  • برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف در سامانه اینترنت‌بانک از مسیر کارت به زیرگزینه «کارت‌های من» مراجعه کنید.

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک سینا

  • دانلود و نصب اپلیکیشن «ارس» از وب‌سایت بانک سینا
  • مراجعه به بانک برای دریافت بارکد یا ورود به اینترنت‌بانک
  • ورود به بخش افزودن بانک جدید و انتخاب بانک سینا
  •  اسکن بارکد برای فعال‌سازی اپلیکیشن ارس
  • انتخاب گزینه رمز دوم
  • وارد کردن کد چهاررقمی ارسالی توسط پیامک
  • انتخاب رمز دلخواه شش‌رقمی برای اپلیکیشن

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک سرمایه

غیرحضوری

  • دانلود و نصب اپلیکیشن «رمزساز سرمایه» از وب‌سایت بانک
  • مراجعه به اینترنت‌بانک سرمایه
  • انتخاب لینک فعال‌سازی اپلیکیشن «رمزساز» در بخش تنظیمات
  • انتخاب شماره کارتی که مایل به فعال شدن رمز دوم یکبار مصرف برای آن هستید.
  • فعال‌سازی اپلیکیشن رمزساز به وسیله کد چهاررقمی پیامک‌شده به تلفن همراه و کد QR نمایش داده‌شده در این بخش
  • استفاده از رمز‌های یکبار مصرف تولیدشده در تراکنش‌های اینترنتی کارت‌های سرمایه

حضوری

  • نصب اپلیکیشن «رمزساز سرمایه» از وب‌سایت بانک و مراجعه به شعب بانک سرمایه
  • دریافت کد چهاررقمی پیامک‌شده به تلفن همراه مشتری و دریافت کد QR از شعبه
  • فعال‌سازی اپلیکیشن «رمزساز سرمایه» و استفاده از رمز دوم یکبار مصرف

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک گردشگری

  1. دانلود و نصب اپلیکیشن همراه‌بانک گردشگری از وب‌سایت بانک
  2. ورود به اپلیکیشن (دریافت نام کاربری و رمز عبور برای مشتریانی که اینترنت‌بانک گردشگری ندارند از شعبه الزامی است)
  3. انتخاب گزینه «خدمات کارت» و دریافت کد ثبت‌نام از طریق پیامک
  4. وارد کردن کد پیامک‌شده در اپلیکیشن و انتخاب رمز دلخواه برای ورود به اپلیکیشن
  5. انتخاب گزینه «سایر» و سپس «عملیات کارت» و سرانجام انتخاب گزینه «فعال‌سازی رمز یکبار مصرف پویا»
  6. سبز شدن گزینه، به‌معنای فعال‌شدن رمز یکبار مصرف پویاست.
  7. انتخاب کارت مورد نظر
  8. انتخاب گزینه «دریافت رمز یکبار مصرف»

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک اقتصاد نوین

  • دانلود اپلیکیشن «ارس» از وب‌سایت بانک اقتصاد نوین
  • مراجعه به شعبه برای دریافت بارکد یا دریافت بارکد از طریق اینترنت بانک
  • اسکن کد و سپس فعال‌سازی نرم افزار «ارس»
  • فعال‌سازی کارت‌های مورد نظر از طریق منوی کارت
  • فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف

دریافت رمز یکبار مصرف در بانک دی

  1. دانلود و نصب اپلیکیشن «ارس» از وب‌سایت بانک دی
  2. دریافت بارکد از طریق مراجعه به شعبه یا اینترنت‌بانک
  3. اسکن بارکد و فعال‌سازی اپلیکیشن ارس
  4. ورود به منوی کارت و انتخاب گزینه «فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف»
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه