English

خبرگزاری موج گزارش می دهد:

شهرداری تهران، اقامتگاه لاکچری مدیران معزول و مستعفی/ارتقا مدیر معزول از مشاور به معاون

با انتصاب مناف هاشمی به عنوان معاون حمل و نقل شهرداری تهران، انتقادات فراوانی به حناچی شهردار تهران وارد شده است، منتقدین بر این باورند انتصاب مجدد فردی که پیشتر بدلیل سوء مدیریت در موقعیت بحرانی از سمت خود برکنار گردیده آن هم در پستی اجرایی در کلان شهر تهران از سوی شهردار هیچ توجیهی ندارد.

شهرداری تهران، اقامتگاه لاکچری مدیران معزول و مستعفی/ارتقا مدیر معزول از مشاور به معاون

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، بارها شنیده‌ایم که «کار هر کس نیست خرمن کوفتن...»؛ ولی ظاهراً الیگارشی(گروه سالاری) مدیریتی، این ضرب‌المثل را مثل هزاران قاعده و قانون دیگر زیر سؤال برده است چرا که در چنین تفکری یک مدیر نالایق نه تنها برکنار نمی شود بلکه از پستی به پست بعضا بالاتری منصوب شده و ارتقا می یابد.

در روز‌هایی که تهران درگیر بحران کرونا ست «مردِ فرار از بحران‌ها» که پارسال در ماجرای سیل گلستان از این استان به فرنگ بار سفر بست، برای حل آنچه بحران لاینحل (حداقل با تفکر نئولیبرالی) ترافیک تهران، نامیده می‌شود، معاون ترافیک شهردار تهران شد!

سیاست مدار عجیبی که گاهی از جناح چپ طرفداری می‌کند، گاهی از جناح راست و در این میان اغلب نزدیکانش وی را ذاتاً اصلاح طلب می‌دانند، این شخص کسی نیست جز مناف هاشمی.

‌نمی‌توان صحبت از سیل ویرانگر فروردین‌ماه ۹۸ در استان گلستان کرد و مناف هاشمی را به خاطر نیاورد، چرا که افکار عمومی هنوز فراموش نکرده اند مناف هاشمی در روز‌های سخت سیل گلستان که خانه‌های مردم زیر آب و گل و لای بود برای امور شخصی خود به سفر خارج از کشور رفت که این موضوع نارضایتی مردم گلستان را به همراه داشت و همین فشار افکار عمومی معاون اول رییس جمهور را ناچار کرد برای حفظ ظاهر هم که شده، استاندار غایب را عزل کند.

سید مناف هاشمی

مناف هاشمی از ابتدای حضورش راه عجیب و غریبی را در پیش گرفت. در دولت اصلاحات مدیر کل دفتر برنامه و بودجه سازمان شهرداری ها در وزارت کشور بود، اما به چشم برهم زدنی به جمع یاران اصولگرای قالیباف پیوست و معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شد. سال ۹۲ به گفته خودش با مشورت های محمد باقر قالیباف کاندیدای شورای شهر شد اما راه به جایی نبرد و نتیجه انتخابات را به حریفانش واگذار کرد.

وی در زمان انتخابات که قالیباف قصد رییس جمهور شدن را داشت در تیم این کهنه کار اصول گرا بود اما وقتی حسن روحانی نتیجه انتخابات را به نفع خود تغییر داد به سرعت لباس اصلاح طلبی بر تن کرده و به سمت اصلاحات پیچ خورد.

شهرداری تهران در انتظار مناف هاشمی/ارتقا مدیر معزول از مشاور به معاون

هاشمی، کارمند شهرداری تهران است و همین موضوع او را با وجود عزل از سمت سابقش، بار دیگر به شهرداری بازگرداند و یک ماه پس از سیل گلستان، با حکم حناچی به عنوان مشاور شهردار کار خود را شروع کرد. این انتصاب اگرچه با پس زدگی افکار عمومی همراه بود اما اعضای شورای شهر به آن چراغ سبز نشان دادند تا در حدود ۱۱ ماه گذشته، هاشمی به عنوان مشاور شهردار باقی بماند و البته در آینده منصب جدیدی به او داده شود. او با حکم پیروز حناچی، شهردار تهران به عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منصوب شد؛ انتصابی که به گفته رئیس شورای شهر تهران، شورا نیز از آن اطلاع داشته است.

مناف-حناچی

اما با این انتصاب سوالاتی به ذهن می رسد که مناف هاشمی که نتوانست سیل پیش بینی شده استان گلستان با جمعیت دو میلیون نفری رو جمع کند، چطور می‌خواهد سیل خودروهای تهران ۱۴ میلیونی رو مدیریت کند؟

بهرحال به نظر می رسد مناف هاشمی بیش از تعهد به مسائل کاری،  در برآورده شدن منافع خود تاکید دارد گواه این گفته هم از سوابق کاری این فرد مشخص است چرا که در زمان استانداری گلستان در بحرانی ترین شرایط پست خود را ترک کرد و در زمان تصدی پست مشاور شهردار نیز به هیچ یک از تعهدات خود به درستی عمل نکرده است.

علاوه بر آن حلقه موسوم به اصلاح طلب که از 7 سال قبل تمام صندلی های اجرایی کشور را در دست دارند و نتیجه ای جز کوچک شدن سفره مردم و افزایش ناعدالتی اجتماعی در پی نداشته است نشان داد هیچ ارزشی برای افکار عمومی قائل نیست و برخلاف ادعای احترام به افکار مردم، بار دیگر ثابت کرد مرد حرف هستند نه عمل.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی