English

ادامه پیشرفت علی علیپور و حرص دادن های جونیور براندائو

نگاهی به عملکرد مهاجمان پرسپولیس در دیدار مقابل پیکان

تیم پرسپولیس در هفته هفتم لیگ برتر به مصاف پیکان رفت و توانست با پیروزی این دیدار را به پایان برساند اما عملکرد جونیور براندائو جای بررسی دارد که در این مطلب به آن می پردازیم.

نگاهی به عملکرد مهاجمان پرسپولیس در دیدار مقابل پیکان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته هفتم رقابت های لیگ برتر نوزدهم فوتبال به مصاف پیکان رفت و توانست با دو گل مهدی ترابی و احمد نوراللهی از مصاف پیکان بگذرد.

نکته قابل توجه این دیدار عملکرد بهتر علی علیپور نسبت به هفته های گذشته و ادامه روند ضعیف جونیور براندائو بود.

*بررسی عملکرد علی علیپور

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز/علی علیپور

علی علیپور که تا اینجای فصل نتوانسته انتظارات را برآورده کند و به دنبال این است که پایش به گلزنی باز شود و بتواند انتظارات را در این فصل نیز براورده کند. علی علیپور که در بازی های ابتدای فصل از نداشتن اعتماد به نفس رنج می برد تا جایی که حتی موقعیت های گلی که در آن قرار می گرفت را سعی می کرد پاس دهد به مرور زمان مسیر رشد خود را پیدا کرده و هر هفته نسبت به گذشته بهتر حاضر می شود.

علیپور در دیدار مقابل پیکان با جاگیری های مناسب، دادن پاس های به موقع و خوب، حرکت پا به توپ و شوت زنی توانست عملکرد مناسبی از خود به جای بگذارد.

علیپور در این دیدار علاوه بر چندین موقعیتی که با پاسکاری ها و حتی حرکات انفرادی خود توانست ایجاد کند در دقیقه 19 با پاس گل خود پرسپولیس را به گل رساند.

علیپور در این دیدار بسیار خوب کار کرد و اگر بازیکن دیگری در خط حمله زوج او را تشکیل می داد شاید نتیجه بازی چیزی غیر از برد خفیف دو بر یک به نفع پرسپولیس تمام می شد.

علیپور در این دیدار توانست با 4 ضربه به سمت دروازه یک پاس گل و چندین پاس سالم و اثرگذاری مناسب روی توپ عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد.

اما این نکته را نیز نباید نادیده گرفت که برخی پاس های علیپور در این دیدار کم قدرت بوده و می تواند با تمرکز و اعتماد به نفس بیشتر به پیشرفت خود ادامه دهد.

*بررسی عملکرد جونیور براندائو

جونیور براندائو

 

جونیور براندائو که بار دیگر توانسته بود در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار بگیرد باز هم با عملکرد ضعیف خود گابریل کالدرون را وادار به تعویض این بازیکن برزیلی در بین دو نیمه کرد. 

جونیور بازی ضعیف خود را از همان دقیقه 1 آغاز کرد و اولین کنترل توپ ضعیف را در آغاز بازی انجام داد و توپ را تقدیم به دروازه بان پیکان کرد. جونیور در دقیقه 6 بازی پس از یک پاس سالم نشان داد که با کنترل توپ مشکل دارد و بار دیگر در محوطه جریمه استپ بد این بازیکن موقعیت را از پرسپولیس گرفت. دقیقه 7 بار دیگر جونیور نتوانست توپ را کنترل کند و بار دیگر و برای بار سوم در 7 دقیقه موقعیت را از پرسپولیس گرفت. دقیقه 9 بار دیگر جونیور توپی را درون محوطه جریمه نتوانست کنترل کند. 

این مهاجم برزیلی در ادامه عملکرد ضعیف خود در  پرسپولیس تا پایان نیمه اول حدود زیر 20 بار صاحب توپ شده که در این تصاحب توپ ها فقط دو پاس سالم از این بازیکن به چشم می خورد.

براندائو در این مدت که حضور خود در پرسپولیس ضعف های زیادی از خود به نمایش گذاشته که در این بازی نیز به طور واضحی نمایان بود. عدم کنترل بر روی توپ، عدم جاگیری مناسب، دادن پاس های ضعیف و ... از مواردی است که در این بازی هم در ذوق هواداران پرسپولیس می زد.

به گزارش موج، بررسی زوج تهاجمی علیپور- جونیور نشان می دهد که جای خالی مهاجمی مناسب در کنار علی علیپور به شدت احساس می شود و اگر مهاجمی مانند طارمی در کنار علیپور قرار بگیرد خط حمله آتشین فصل های گذشته پرسپولیس را مجدد می تواند احیا کند.

از طرفی عملکرد براندائو جونیور به شکلی بوده است که برخی هوادارن با اعلام اینکه بازیکن بی کیفیتی خریده ایم حال فیکس قرار دادنش و حتی بازی دادنش فقط باعث حرص خوردن ما می شود از حضور بازیکنان جوان در این پست حمایت کردند و مطمئنا بازیکنان جوان پرسپولیس با توجه به انگیزه و عشق پرسپولیس در یک نیمه بیش از دو پاس موفق خواهند داد. 

حضور بازیکنان جوان مانند آریا برزگر، عبدی و محمد امین اسدی در پرسپولیس می تواند سکوی پرتابی برای هر یک از آنان باشد و عملکرد بازیکنان جوان در چند بازی ای که به آنها بازی رسیده است نشان داده می توان بر روی نیروی جوانی آنها تکیه کرد. حال باید دید کادر فنی پرسپولیس حداقل تا نیم فصل با خط حمله خود چه می کند و رویکرد کالدرون بازی دادن به مهاجم ضعیف خارجی است یا اعتماد به جوانان پرسپولیس؟

نیروی جوانی که وقتی برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس به آن اعتماد کرد، فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی