English

اختصاصی موج

هیچ مشکلی برای تیم ملی فوتبال بانوان در راه المپیک ۲۰۲۰ ایجاد نخواهد شد

کارشناسان حقوقی معتقدند که با توجه به قوانین بین المللی، هیچ مشکلی برای تیم ملی فوتبال بانوان در راه حضور در مسابقات مقدماتی المپیک 2020 ایجاد نمی شود و این تیم قطعا در سرزمین های اشغالی به میدان نخواهد رفت.

هیچ مشکلی برای تیم ملی فوتبال بانوان در راه المپیک 2020 ایجاد نخواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، تیم ملی فوتبال بانوان ایران برای حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ با تیم های فلسطین، چین تایپه و فیلیپین هم گروه بوده و میزبان این دوره نیز فلسطین است.

بر اساس شنیده ها، فلسطین در صورت قطعی شدن میزبانی خود ورزشگاه فیصلح الحسینی الرام را انتخاب خواهد کرد که این ورزشگاه در شهرک الرام و در داخل سرزمین های اشغالی قرار دارد.

پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه فلسطین قرار است در این ورزشگاه مسابقات را میزبانی کند، این سوال مطرح شد که آیا تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان حاضر می شود در سرزمین های اشغالی حضور یافته و با حریفان مسابقه دهد.

عدم حضور در سرزمین های اشغالی و مسافرت نکردن به منطقه ای که تحت سلطه صهیونیست های کودک کش است، از یک سو با قوانین جمهوری اسلامی مغایر بوده و از سوی دیگر ورزشکاران ایرانی بر اساس اعتقادات قلبی حاضر به انجام این کار نیستند.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی، هیچ فرد ایرانی که دارای گذرنامه رسمی است، نمی تواند با استفاده از گذرنامه جمهوری اسلامی به سرزمین های اشغالی مسافرت کند.

از سوی دیگر عدم حضور در مسابقات انتخابی المپیک، تنها برای تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان آسیب هایی را به همراه ندارد و کل فوتبال ایران را تحت شعاع قرار می دهد.

در همین راستا خبرنگار موج با تعدادی از حقوقدانان گفتگو کرد و آنها معتقد هستند که هیچ مشکلی در راه حضور تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در مسابقات انتخابی المپیک 2020 وجود ندارد.

این کارشناسان با استناد به قوانین بین المللی و قوانین برگزاری مسابقات بین المللی تاکید دارند که حضور تیم های ورزشی در یک کشور مستلزم این است که دو کشور (تیم میزبان و تیم مهمان) با هم روابط دیپلماتیک داشته و به صورت رسمی و با استفاده از این روابط دیپلماتیک، روادید و مجوزهای لازم صادر می شود.

مسافرت تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان به سرزمین های اشغالی امکان پذیر نیست

حال با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال اخیر هیچ ارتباط سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی و اجتماعی با رژیم اشغالگر قدس ندارد، اساسا مسافرت تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان به سرزمین های اشغالی امکان پذیر نیست و FIFA و AFC و به ویژه کمیته بین المللی المپیک نیز به خوبی به این قوانین اشراف داشته و از آن مطلع هستند.

بنابراین با توجه به قوانین بین المللی، اساسا سفر تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان به سرزمین های اشغالی مقدور نیست، زیرا نه ایران امکان درخواست صدور روادید داشته و نه رژیم صهیونیستی کانالی برای برقراری ارتباط و صدور ویزا در اختیار دارد.

ضمن اینکه دولت ایران و رژیم اشغالگر قدس حتی در کشور مقابل حافظ منافع نیز ندارند تا از این طریق برای درخواست و صدور روادید اقدام کنند.

با این اوصاف به طور قطع مسابقات انتخابی برای تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در کشور دیگری برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی