English

در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان شد؛

اهمیت تدوین سندها از نگاه نامورمطلق

رییس فرهنگستان هنر بر اهمیت تدوین سند جامع هنرهای تجسمی و رعایت ظرایفی که امینت شغلی هنرمندان را در پی داشته باشد تاکید کرد.

اهمیت تدوین سندها از نگاه نامورمطلق

بهمن نامور مطلق رییس فرهنگستان هنر در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج درباره « سند جامع هنرهای تجسمی » و برنامه فرهنگستان هنر در رابطه به این سند جامع بیان کرد: حقیقت این است که من در جریان نگارش و تدوین «سند جامع هنرهای تجسمی» نیستم. این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین است و من از آن بی اطلاع هستم و برای اطلاع بیشتر و صحبت درباره آن، باید در این مورد بیشتر تحقیق کنم.

وی خاطرنشان کرد: خاطرم است که زمانی که در این شورا همکاری داشتم، سندهای جامع سینما و موسیقی نوشته و تدوین شد.

چرا تدوین سند جامع هنرهای تجسمی سخت است؟

رییس فرهنگستان هنر گفت: اگر از ما در فرهنگستان هنر در رابطه با نگارش سند جامع هنرهای تجسمی کمکی بخواهند، با تمام توان در خدمت آنها هستیم. فکر می کنم تدوین چنین سندی، اقدامی شایسته است و ما نیز به عنوان فرهنگستان هنر در حد بضاعت مان می توانیم کمک کنیم. بالاخره باید برخی حدود، مرزها و سلیقه ها مشخص شود که بر اساس این سند این موارد مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: سندها به ساماندهی فعالیت ها هنری کمک می کنند تا امور، از وضعیت اعمال سلیقه های فردی خارج شوند و بر اساس ضوابط و مقررات مرتبط با کشور با ویژگی های فرهنگی که دارد، تنظیم شود.

بهمن نامور مطلق در پایان با تاکید بر اینکه به سندهای جامع هنری اعتقاد دارد، گفت: سندهای جامع در حوزه های مختلف هنری بسیار در مسیر ارتقای هنرها، موثر هستند. در حوزه فرهنگ و هنر، سندنویسی خیلی سخت است، چراکه از حس لطافت زیادی برخوردار است اما می توانیم به صورتی بنویسیم که چارچوب کلی به هنرمندان و فعالیت های آنها ارائه دهد تا آنها با خاطرجمعی به کارهای خود ادامه دهند و اگر نباشد امنیت فعالیت ها از بین خواهد رفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه