English

بازیگر نقش ابن ملجم در سینمای ایران درگذشت/کریم اکبری مبارکه بدلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفت

کریم اکبری مبارکه، بازیگر نقش سخت و به یاد ماندنی ابن ملجم در سریال امام علی (ع) به دلیل ابتلا به بمیاری کرونا در سن 67 سالگی دار فانی را وداع گفت.

بازیگر نقش ابن ملجم در سینمای ایران درگذشت/کریم اکبری مبارکه بدلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفت

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، صفحه رسمی تئاتر شهر تهران از درگذشت کریم اکبری مبارکه بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان خبر داد.

کریم اکبر مبارکه متولد ۱۳۳۲ از بازیگران با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران بود که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، در سن 67 سالگی چشم از جهان فروبست. عباس عظیمی مدیر مجموعه فرهنگی برج آزادی و محمد دشت گلی از مدیران تئاتری خبر درگذشت این هنرمند را تأیید کردند.

مرحوم کریم اکبری مبارکه در آثار هنرمندانی چون قطب الدین صادقی، مجید سرسنگی، مجید جعفری و بهزاد فراهانی به ایفای نقش پرداخته بود.

بازیگر نقش ابن ملجم در گذشت

«پهلوان اکبر می‌میرد» نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی ابراهیم سخن‌سنج، «دیکته و زاویه» نوشته غلامحسین ساعدی به کارگردانی عبدالله اکبری، «جان‌نثار» نوشته بیژن مفید به کارگردانی عبدالله اکبری، «تیرکمان» نوشته محمود جعفری به کارگردانی عبدالله اکبری، «کوچ» نوشته و کارگردانی بهزاد فراهانی، «عروس» نوشته و کارگردانی بهزاد فراهانی، «نسل آواره» نوشته منوچهر شهپر به کارگردانی گروهی، «ارباب پونتیلا و نوکرش ماتی» نوشته برتولت برشت به کارگردانی محمد جعفری، «مرگ یزدگرد» نوشته و کارگردانی بهرام بیضایی، «خاک تا افلاک» به کارگردانی محمود فرهنگ، «در اعماق» نوشته ماکسیم گورکی به کارگردانی محمد کوثر، «پیتولاسیون» نوشته و کارگردانی نورالله حسینخانی، «سیمرغ سیمرغ» نوشته و کارگردانی قطب‌الدین صادقی، «یکی بود یکی نبود» نوشته و کارگردانی مجید سرسنگی، دستیار کارگردان در نمایش «اکبر آقا آکتور تئاتر» به کارگردانی اکبر عبدی و «آن شب که تورو زندانی بود» به کارگردانی مجید جعفری از جمله فعالیت  های زنده یاد مبارکه در عرصه تئاتر ایران بوده است.

مشهورترین نقش وی در سینما نقش سرکرده در فیلم مرگ یزدگرد و در تلویزیون نقش ابن ملجم مرادی در سریال امام علی بوده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • دانیال

    خدا بیامرزه

  • Mohammad

    خدا رحمتشون کنه، روحشون شاد

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه