English

کواکبیان: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب بودند / لاریجانی: دیوان محاسبات گزارش فرستاد اما وزارت اقتصاد توجه نکرد

ماینده مردم تهران طی تذکری در صحن علنی گفت: من معتقدم اگر رئیس‌جمهور عذرخواهی کند، رئیس مجلس و رئیس قوه‌قضائیه هم باید عذرخواهی کنند؛ چراکه دستگاه‌های نظارتی زیرمجموعه این‌ها مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مصطفی کواکبیان در جلسه علنی صبح امروز(سه‌شنبه ۲۲ تیرماه) مجلس در تذکری مستند به ماده ۱۸ آیین‌نامه داخلی، گفت: برخی نمایندگان می‌گویند رئیس‌جمهور باید در بحثفیش‌های حقوقی عذرخواهی کند اما من معتقدم اگر رئیس‌جمهور عذرخواهی کند، رئیس مجلس و رئیس قوه‌قضائیه هم باید عذرخواهی کنند؛ چراکه دستگاه‌های نظارتی زیرمجموعه این‌ها مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب بودند.

ی افزود: ‌ کاش آقای سراج و آقای رحیمی رئیس دیوان محاسبات به مجلس گزارش می‌دادند که در طول این مدت در مورد فیش‌های حقوقی چه‌کار کردند؟ سازمان بازرسی فقط به یک بانک مخصوص اشاره می‌کند اما مجموعه اقدامات را نمی‌گوید. دیوان محاسبات هم متأسفانه هیچ گزارشی نداده است.

علی لاریجانی در ادامه و در پاسخ به کواکبیان گفت: به نظر من دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب نبودند بلکه گزارش‌هایی داده بودند. در طول این مدت بازرسی کل کشور گزارشی را فرستاد که در چه تاریخ‌هایی و در مورد کدام یک از بانک‌ها به قوه مجریه گزارش داده شده اما متأسفانه گوش نداده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این نامه را به کمیسیون اصل ۹۰ فرستادم و می‌توانید آن را ببینید. اکثر این‌ها را به وزارت اقتصاد فرستاده‌اند و گفته‌اند در این موارد تخلف صورت می‌گیرد اما متأسفانه گوش نداده‌اند.

او ادامه داد: در دیوان محاسبات هم جلوی خیلی از این تخلفات را گرفتند. در گزارشی که به من دادند آمده بود که ۴ میلیارد تومان برگردانده‌اند اما سروصدا نکرده بودند.

لاریجانی در پایان گفت: ممکن است، نقصی در بازرسی و دیوان محاسبات بوده اما نه اینکه اینطور می‌گویید، خواب بوده‌اند. سیستم این‌ها در حدی هوشیاری داشت که برخی تخلاف را گزارش کرده بودند. البته باید توضیحات بیشتر را به کمسیون اصل ۹۰ ارائه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه