English

گزیده سیاسی مطبوعات در موج؛

"کیهان": در تیم قبلی مذاکرات برای حریف جاسوسی می‌کردند!/ "آرمان ملی": بیشتر اعضای دولت رییسی مدیران احمدی‌نژادی‌اند/ انتقاد "جوان" از طالبان

حسین شریعتمداری: مشکل تیم مذاکره‌کننده بسیار فراتر از وجود کلمه تعلیق در سه یا چهار نقطه از متن ضمیمه برجام و خودداری یک عضو مذاکره‌کننده از اعلام آن است! در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تعدادی از عوامل دشمن حضور داشته و برای حریف جاسوسی می‌کرده‌اند! ولی جنابان روحانی و ظریف حتی پس از بازداشت برخی از آنها به حمایت از آنان ادامه دادند.

"کیهان": در تیم قبلی مذاکرات برای حریف جاسوسی می‌کردند!/ "آرمان ملی": بیشتر اعضای دولت رییسی مدیران احمدی‌نژادی‌اند/ انتقاد "جوان" از طالبان

به گزارش خبرگزاری موج، حسین شریعتمداری در یادداشتی در «کیهان» با عنوان «آقای ظریف ! کار پژمردگی یک گُل نیست» نوشت: چهارشنبه شب همین هفته، آقای دکتر ظریف طی سخنانی در کلاب‌هاوس گفت «در مجلس گفتم که در برجام کلمه ساسپنشن (Suspension) نیست و این اشتباه از من بود، چهار بار یا سه بار کلمه ساسپنشن (تعلیق) در ضمیمه استفاده شده بود. این را مذاکره‌کننده ما، به ما اطلاع نداده بود»!

آقای دکتر ظریف مسئول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بوده‌اند و برجام نتیجه نهایی مذاکرات بود، بنابر این چگونه می‌توان پذیرفت که درباره متن این سند به اظهارات یکی از اعضای تیم اعتماد کرده و خود ایشان از مطالعه متن نهایی که وظیفه قانونی و قطعی وی بوده است خودداری ورزیده‌اند؟!

مشکل تیم مذاکره‌کننده بسیار فراتر از وجود کلمه تعلیق در سه یا چهار نقطه از متن ضمیمه برجام و خودداری یک عضو مذاکره‌کننده از اعلام آن است! در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تعدادی از عوامل دشمن حضور داشته و برای حریف جاسوسی می‌کرده‌اند! ولی جنابان روحانی و ظریف حتی پس از بازداشت برخی از آنها به حمایت از آنان ادامه دادند.

دولت آقای روحانی و تیم هسته‌ای ایشان، جنگلی را به آتش کشیده و سوزانده‌اند!

 

 

سکوت روحانی خواهد شکست؟

«شرق» به بهانه تشکیل پرونده علیه حسن روحانی در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نوشت: روحانی از سال 92 تا مرداد امسال هشت سال رئیس دولت بود و با توجه به شرایط خاص دوران ریاست‌‌جمهوری‌اش، روز و هفته‌ای نبود که سخنرانی نکند یا در جلسه‌ای شرکت نداشته باشد. اما این روزها ترجیح داده سکوت کند.

مخالفان او اما ساکت ننشسته‌اند و در آخرین اقدام از طرف رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خبر رسیده که پرونده‌ای درباره ترک‌فعل‌های حسن روحانی در این کمیسیون تشکیل شده و در حال رسیدگی به ابعاد مختلف آن هستند.
 

 

 

رییسی تلاش می کند رفتارهای احمدی نژاد را تداعی کند

«آرمان ملی» در گزارشی نوشت: چند اقدام آقای رئیسی در همین مدت کوتاه زیادی به چشم آمد. بزرگترین آن شاید گماشتن بسیاری از مدیران و وزرا و معاونین وزیر دولت‌های نهم و دهم بر سر کار بود و البته کابینه‌ای که گفته می‌شد بیش از پنجاه درصد آن از همان مدیران احمدی‌نژادی‌اند. این امر باعث شد تا برخی درست یا نادرست، دولت رئیسی را دولت سوم احمدی‌نژاد بنامند.

نکته دیگری که در همین مدت به چشم می‌آمد، نوعی مبهم‌گویی و البته وقت خریدن‌ها در موضع سیاست خارجه و برجام بوده است. تغییرات در وزارت خارجه از یک‌سو و گماردن علی‌باقری‌کنی به‌عنوان معاون سیاسی وزیر خارجه به جای سید عباس عراقچی نیز تداعی‌گر همان راه‌ و‌ روشی است که سعید جلیلی و باقری‌کنی در دوره دولت‌های نهم و دهم در‌پیش گرفته بودند.

در میان تمام این موارد آنچه که در رفتارشناسی رئیس‌جمهور فعلی نیز نمایان است گویی تلاش برای تداعی رفتار رئیس دولت‌های نهم و دهم در ارتباط با مردم و یا نمایشی از خاکی بودن و جنسی از خود ملت بودن است. رفتاری که البته از سوی مخالفان احمدی‌نژاد به پوپولیسم مشهور بود و عده‌ای وی را به‌واسطه همین کنشگری‌ها عوام‌فریب می‌نامیدند.

 

 

طالبان مسئول امنیت شیعیان افغانستان

روزنامه جوان در گزارشی با عنوان «اولین داغ شیعیان در حکومت طالبان» نوشت: انفجار در نماز جمعه شیعیان قندوز، ده‌ها شهید و زخمی بر جای گذاشت؛ طالبان انفجار قندوز را محکوم و آن را جنایت خوانده، ولی محکوم کردن، چیزی از مسئولیت حکومتی که مدعی شروع پروسه دولت‌سازی در افغانستان است، کم نمی‌کند.

اعضای این گروه با آغاز مراسم سوگواری امام حسین علیه‌السلام، همواره با حضور در میان عزاداران حسینی تلاش کردند نشان دهند که نه تنها مانع از برگزاری مراسم نمی‌شوند بلکه هر چه در توان دارند برای تأمین امنیت شیعیان به کار خواهند بست. اما انفجار دیروز در مسجد سیدآباد در منطقه خان‌آباد ولایت قندوز واقع در شمال افغانستان، یک جنایت بی‌سابقه بود و یک ادعای مهم طالبان را زیر سؤال برد.

این نخستین بار نیست که با روی کار آمدن طالبان در افغانستان حمله انتحاری رخ می‌دهد، هفته گذشته انفجاری در نزدیک مسجد عیدگاه در کابل رخ داد که در نتیجه آن دست کم هشت نفر کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه