English

ظریف:

سرکنسولگری خود را در حلب امروز افتتاح می‌ کنیم

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: یک خبر بسیار مهم دارم و آن اینست که، با موافقت «بشار اسد» و وزارت امور خارجه سوریه، امروز ما سرکنسولگری خود را در حلب افتتاح می‌کنیم.

سرکنسولگری خود را در حلب امروز افتتاح می‌ کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) پس از پایان جلسه با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و همچنین فیصل مقداد، وزیر امور خارجه این کشور، در جمع خبرنگاران گفت: از دولت و مردم سوریه برای مهمان نوازی گرم و صمیمانه تشکر می‌کنم و پیشاپیش عید سعید فطر را به مردم سوریه تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: امروز در دیدار با «بشار اسد» و در دیداری که با دوست و برادرم «فیصل مقداد» داشتیم، موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی را پیگیری کردیم. اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشترک ایران و سوریه است. در این زمینه ما اعتقاد داریم این انتخابات برای امنیت و پیشرفته سوریه اهمیت بسیار زیادی دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: ما آمادگی داریم که به عنوان ناظر این انتخابات، حضور داشته باشیم و امیدواریم که مردم سوریه با حضور خود در این انتخابات، آینده خود و نظم و امنیت در سوریه را تضمین کنند.

ظریف اضافه کرد: امروز همچنین در مورد وضعیت قدس شریف و فلسطین و شکسته‌شدن هیمنه رژیم صهیونیستی، در کنار جنایات این رژیم اشغالگر رایزنی و بر اهمیت حمایت جامعه بین المللی از مردم فلسطین تاکید کردیم.

وی در پایان از افتتاح سرکنسولگری ایران در حلب خبر داد و اعلام کرد: یک خبر بسیار مهم دارم و آن اینست که، با موافقت «بشار اسد» و وزارت امور خارجه سوریه، امروز ما سرکنسولگری خود را در حلب افتتاح می‌کنیم. امیدوارم که این اقدام باعث گسترش همکاری‌های اقتصادی فرهنگی و تجاری بین ایران و سوریه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی